הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בעקבות המשבר בשוק החלב: יוקם מטה מאבק להצלת החקלאות


התאחדות חקלאי ישראל החליטה בישיבתה אתמול להקים מטה מאבק בעקבות הצעת המחליטים שתובא מחר לאישור הממשלה. מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: ''הצעת המחליטים שתועלה בממשלה ביום ראשון הקרוב בנושא רפורמת החלב, גוזרת כלייה על כלל ענפי החקלאות ולא רק על ענף החלב''

מערכת פורטל החקלאות  5-8-2011


מזכירות התאחדות חקלאי ישראל שהתכנסה אתמול בבוקר (ה') בתל אביב החליטה על הקמת מטה מאבק להצלת החקלאות בישראל.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן אמר בישיבה כי הצעת ההחלטה שתועלה בממשלה ביום ראשון הקרוב גוזרת כלייה על כלל ענפי החקלאות ולא רק על ענף החלב.

ביום א' צפויה הממשלה לאשר את החלטות הצוות לבדיקת שוק מוצרי החלב. למרות התנגדות הרפתנים ושרת החקלאות אורית נוקד, ראש הממשלה אימץ את המלצות ועדת קדמי ומביאן לאישור הממשלה. על פי התכנית, המתייחסת לשנים 2011-2016, יינקטו מספר צעדים אשר ייפתחו את שוק החלב המקומי לתחרות, בין היתר, באמצעות חשיפתו לייבוא מתחרה מחו"ל.

לדברי וילן, "בתוך הצעת הממשלה הוכנסו סעיפים רבים אשר פותחים את היבוא של תוצרת חקלאית באופן מלא, מבטלים את כל מכסי ההגנה ומבטלים את זכות החקלאים לשיווק מאורגן. זוהי תליה בכיכר העיר של חקלאי ישראל וסיכול ממוקד של שליחותם הציונית. הצרכנים הישראליים לא ייהנו מהוזלת מחירים, רשתות השיווק ישמרו על רווחיהם ואין בתכנית כל תשובה לביטחון מזון לאומי, לפריפריה ולשמירה על ישראל ירוקה".