הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''הממשלה מדברת ציונות מחד, ומכחידה את מגשימיה מאידך''


התאחדות האיכרים ותנועת המושבים תוקפות בחריפות את כוונת הממשלה להתיר ייבוא מוצרי חלב. במכתב שנשלח לנתניהו לקראת הדיון מחר נכתב: ''המחאה החברתית המתחוללת מובילה לצעדים נמהרים הנגרמים מלחץ פופוליסטי. כך, תחת המסווה של כלכלה חופשית, הממשלה בוחרת בפתרון הקל בדמות פתיחת שוק החלב לייבוא''

מערכת פורטל החקלאות  6-8-2011


לקראת הדיון בממשלה מחר (ראשון) על המלצות ועדת קדמי והכוונה לפתוח את שוק החלב לייבוא, מזהירים בהתאחדות האיכרים ותנועת המושבים כי מהלך זה יהווה גזר דין מוות לחקלאות בישראל ויפתח את הסכר גם לשאר ענפי החקלאות, שיעמדו בעקבותיו בפני סכנה קיומית. ''הממשלה ממשיכה לדבר ציונות מחד ולהכחיד את מגשימיה מאידך''.

ראשי התאחדות האיכרים בישראל ותנועת המושבים, שלחו מכתב לנתניהו ובו כתבו: "המחאה החברתית המתחוללת מובילה לצעדים נמהרים הנגרמים מלחץ פופוליסטי. כך, תחת המסווה של כלכלה חופשית, הממשלה בוחרת בפתרון הקל בדמות פתיחת שוק החלב לייבוא, במקום בפתרון הנכון - טיפול בחוסר התחרות בשוק ופערי התיווך העצומים".

עוד טוענים החקלאים כי פתיחת השוק לייבוא היא תקלה אסטרטגית ביטחונית מדרגה ראשונה. "הסתמכות על ייבוא, באווירה הפוליטית הקיימת כיום נגד מדינת ישראל בעולם, עלולה לגרום לסכנה מוחשית שכן מדינת ישראל חשופה לחרם בשוקי העולם, במיוחד על רקע התערערות במצב הביטחוני".

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, אמר: "ממשלת ישראל יכולה לנקוט כמה צעדים כדי להקל את יוקר המחיה בישראל, אך לא ניתן לה לעשות זאת על גבם של החקלאים. לחקלאות בארץ יש תפקיד היסטורי בעיצוב ובניית המדינה, וחבל שממשלת ישראל מודל 2011 תירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהביאה למותה".