הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות חקלאי ישראל בכינוס חרום: ''מתייצבים לצד הרפתנים''


ראשי התנועות ההתיישבותיות והארגונים החקלאיים התכנסו היום לדיון חרום בנושא מאבק הרפתנים נגד כוונת הממשלה לאמץ את מסקנות ועדת קדמי. יעקב בכר מנכ''ל התאחדות מגדלי הבקר שנעצר אמש לחקירה במשטרה: ''אנו התאחדות חקלאי ישראל קוראים לך שלום שמחון לעצור את המהלך המסוכן!'' יו''ר התנועה הקיבוצית ומזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל בעקבות חקירתו של בכר: ''נחצה כאן קו אדום ואנו נבקש ברור דחוף בנושא''

מערכת פורטל החקלאות  10-8-2011


התאחדות חקלאי ישראל הכריזה היום בכנס חירום שהתקיים בתל-אביב, על עמידה של כלל הארגונים החקלאים וההתיישבותיים לצד הרפתנים. ההתאחדות דוחה את החלטת הממשלה החד-צדדית שתחריב את ענף החלב, וקוראת לראש הממשלה שלא להביא את ההחלטה ביום א' לממשלה ולקיים דיון משותף ב"שולחן עגול".

בכנס החירום שהתקיים היום בהתאחדות חקלאי ישראל בתל אביב התכנסו ראשי התנועות ההתיישבותיות וראשי הארגונים החקלאיים לדון בנושא מאבק הרפתנים נגד הכוונה לאמץ את מסקנות ועדת קדמי.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר לחלב, העומד בראש מאבק הרפתנים אמר בכנס: "אנחנו כבר חודשיים מנהלים את מאבק הרפתנים ומה התרחש פה ? מדובר בסטיית תקן קשה של השר שלום שמחון. אני יודע שבפורום הזה השר שלום שמחון הינו אורים ותומים, אבל הגוף הזה חייב לומר באופן חד משמעי: אנו התאחדות חקלאי ישראל קוראים לך שלום שמחון לעצור את המהלך המסוכן. היינו חברים, שותפים, נלחמנו יחד במאבקים לא פשוטים. אנו הרפתנים השקענו מיליוני שקלים בכינונו של חוק החלב על גבם של הרפתנים, אבל עכשיו אתה חייב לעצור, זה בידיים שלך! מה ששלום עשה זה כמו שאני מביא הסכם שלום לעמי ואומר להם זה הסכם טוב עבורנו ויום למחרת מדינות האויב מפגיזות אותי מכל עבר, כשאני בראשם".

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "אנו במאבק שנמשך למעלה מחודש. ישראל ביתנו וש"ס עומדות על התנגדותן אבל רוה"מ נפגש עם שרי הליכוד ועדיין מנסה לשנות את עמדתם. אינני יודע על הבטחות או פשרות, אך כרגע אינני רואה שום פשרה שאנו החקלאים נוכל לחיות איתה. צריך להסיר את החלטות ועדת קדמי מסדר היום" אמר וילן.

וילן התייחס בכנס למעצרו של יעקב בכר אמש, בעקבות תלונה של שאול מרידור, רפרנט במשרד האוצר, על שבכר מטריד אותו לדבריו, במסרונים לגבי הפגנות מול ביתו. וילן אמר כי האסיפה הכללית מביעה שאת נפש מהתנהגות משטרת ישראל לבוא בלילה למזכיר איגוד מקצועי נבחר ולעצור אותו כאחרון הגנבים, וכי הפעולה הזו ראויה לכל גינוי. "נחצה כאן קו אדום ואנו נפנה לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה ונבקש ברור דחוף בנושא" אמר וילן.

זאב (ולוולה) שור, יו"ר התנועה הקיבוצית אמר בכנס: "אנו דורשים מהשר לביטחון פנים לחקור את המהלך שנעשה באישון לילה על ידי משטרת ישראל. לא יתכן כי עד כה, לא הממשלה, לא המחלבות, ולא רשתות השיווק, לא הציעו לנו כל הצעה ועדיין דבקים בפגיעה רק ברפתנים. הכנס הזה אומר לממשלה כי אנו לא מביאים שום הצעה אלטרנטיבית עד אשר הממשלה, המחלבות ורשתות השיווק יגישו הצעה משלהם" אמר שור.

ארנון אשרי, רפתן מכפר ויתקין: "לצערנו הפתרון הקל של ראש הממשלה ושר התמ"ת, הינה לפגוע בחוליה האחרונה המוזכרת, היא אנחנו הרפתנים. מוצרי החלב עלו ב- 8% בתקופה האחרונה והוכח שלנו אין כל מעורבות בעלייה הזו. היום זו פגיעה ברפת ובחלב, מחר בפירות והירקות וימשיך לעופות ולכל המגזר החקלאי אם אנו נכשל. כל שרשרת המזון בישראל תהיה בשליטת חברות זרות כמו "אייפקס" ודומיה. לא יעלה על הדעת שעוד מעט יביאו תפוזים ממצרים" אמר אושרי.

אילן אשל, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות אמר: "אנו מצטרפים למחאה. בימים הקרובים יכנסו ישיבת מזכירות להחלטה על צעדים אופרטיביים. גם איגוד מגדלי העופות וקריאה לשר שמחון לעצור את התהליך!

כאמור בין החלטות לסיכום הישיבה:
- התאחדות חקלאי ישראל עומדת לצד הרפתנים ודוחה את החלטת הממשלה החד צדדית שתחריב את ענף החלב.
- קוראים לראש הממשלה לא להביא את ההחלטה ביום א' ולקיים דיון משותף ב"שולחן עגול".

עוד השתתפו בכנס: מאיר צור- מזכ"ל תנועת המושבים, איציק אליה- מזכיר מושבי הפועל מזרחי, יוסף אזולאי- מזכיר ארגון המושבות, מאיר יפרח- מזכיר ארגון מגדלי ירקות, חי בנימיני- יו"ר מועצת ההדרים, ניר מאיר- מנכ"ל הארגונים הכלכליים בקיבוצים, דודו קוכמן- מזכיר האיחוד החקלאי, שרגא נוי- מזכיר ישובי פועלי אגודת ישראל, איציק שנייד- מזכיר אגודת הנוקדים ועוד.