הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסלמה במאבק הרפתנים: מנכ''ל התאחדות מגדלי בקר לחלב עוכב לחקירה


בכר עוכב לחקירה בעקבות תלונה שהגיש שאול מרידור, סגן הממונה על התקציבים באוצר, בפני קצין הביטחון במשרד על הטרדות במסרונים. בכר: ''על מרידור לדעת, כי בתפקידו עליו לעמוד מול מחאה ציבורית לגיטימית''. רפתנים מישובי עוטף עזה והדרום ביקרו היום במאהל המחאה בשדרות

מערכת פורטל החקלאות  10-8-2011


מנכ''ל התאחדות מגדלי בקר לחלב, יעקב בכר, עוכב אמש לחקירה על ידי משטרת עירון, זאת לאחר ששאול מרידור, סגן הממונה על התקציבים באוצר, התלונן בפני מחלקת הבטחון במשרד על הטרדות, וזו פנתה למשטרה.

שאול מרידור שימש כנציג משרד האוצר בוועדת קדמי לבחינת משק החלב, שעל חלק ממסקנותיה, פתיחת השוק לייבוא והורדת מחיר המטרה, מוחים הרפתנים במהלך השבועות האחרונים.

לדברי בכר, התלונה הוגשה נגדו על ידי מרידור בעקבות מסרון ששלח לו, ובו הוא מכין אותו לכך שתתקיים הפגנה של רפתנים מול ביתו במסגרת המאבק נגד הכוונה לאמץ את מסקנות הועדה.

"לא יתכן כי אנשים בתפקיד פוליטי וציבורי, הפועלים לפגיעה בפרנסתם של רפתנים יסתתרו מאחורי תפקידם, זוהי מחאה לגיטימית וציבורית של רפתנים הפועלים כנגד אנשים כמו מרידור החורצים את גורלם. על מרידור לדעת, כי בתפקידו עליו לעמוד מול מחאה ציבורית לגיטימית כאשר הינו תומך בוועדת קדמי הבאה לשים קץ לענף החלב בישראל ולהמיט אסון על מטה לחמם ועתידם של אלפי אנשים", אומר בכר.

בתוך כך, היום (ד') בשעות הצהריים יצאו רפתנים מישובי עוטף עזה והדרום לעיר שדרות, וחילקו 500 שקיות חלב חינם למפגינים במאהל המחאה ולעוברים ושבים במקום.

"ייתכן כי בשבועות הקרובים תהיה הטעימה האחרונה של חלב טרי כחול לבן בישראל" אמר הרפתן עודד ארקין מנהל רפת דרום בקיבוץ גת, שנכח במקום.

הרפתנים ביקשו להסביר כי לא הם האחראיים על יוקר מוצרי החלב לצרכן, וכי הרפורמה שנתניהו מנסה לבצע תמנע מהציבור בישראל חלב טרי ואיכותי כחול-לבן מבלי כל הבטחה להוזלת מחירי מוצרי המזון עבור הצרכן.