הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בקיבוץ יהל מקימים נווה מדבר


הפרות בקיבוץ יהל אמנם נראות שלוות ודשנות, אבל מהרפת, מהתמרים, מהפומלות ומגידולי השדה השונים אי-אפשר להמשיך להתקיים בערבה הרחוקה, והצעירים לא נשארים. הדרך היחידה היא לספק מקומות עבודה לאנשים, וזאת במסגרת תוכנית להפוך את יהל לכפר תיירות, תוכנית שבה תומכים משרד החקלאות ומשרד התיירות

שלומית לן, גלובס  13-8-2011


חברי קיבוץ יהל שבערבה, הבינו שאי-אפשר לקיים קהילה קטנה כל-כך במקום מרוחק כל-כך, וליד שער הקיבוץ לא ניצב תור של אנשים שרוצים להצטרף לקיבוץ כפי שהוא. הפארק שעומד לקום במקום, הוא חלק מתוכנית רחבה יותר, להפוך את היישוב לקהילה גדולה בהרבה; למעשה להכפיל את גודלה, בדרך של הרחבה קהילתית. הדרך היחידה לעשות זאת היא לספק מקומות עבודה לאנשים, וזאת במסגרת תוכנית להפוך את יהל לכפר תיירות, תוכנית שבה תומכים הן משרד החקלאות והן משרד התיירות.

נשמת הקיבוץ עודנה חקלאית. מגדלים תמרים וגידולי שדה ופומלות, אבל אלה, הם אומרים, ענפי חקלאות עניים. "משרד החקלאות נסוג בכל שנה יותר מתמיכה ומהדרכה בחקלאות, כי הדבר החשוב ביותר לאוצר הוא להקטין את ההוצאה הממשלתית". יש גם דיר, ובשלב מסוים ניסו לגדל כבשים לבשר, אבל היבוא והתחרות גרמו למחיר בשר הכבש להיות נמוך יחסית, והצורך בהובלות יקרות לא עזר.

לכתבה המלאה בגלובס