הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השרה נוקד לרפתנית מתל עדשים: ''אשאר לצידכם במאבקכם הצודק''


שרת החקלאות אורית נוקד הגיעה בסוף השבוע לביקור ברפתות שונות בארץ כדי להביע את תמיכתה במאבק הרפתנים, ונפגשה עם הרפתנית הצעירה ענבל סיבוני מתל עדשים. ''למרות שכולם כבר מבינים שהפגיעה ברפתנים אינה הגיונית וכי הם אינם אחראים לעליית מחירי הקוטג', עובדה זאת לא מונעת מראש הממשלה, שר האוצר ושר התמ"ת להמשיך ולחתור לפגיעה אנושה בענף החלב'' אמרה נוקד

מערכת פורטל החקלאות  14-8-2011


שרת החקלאות אורית נוקד נפגשה בסוף השבוע עם רפתנים באזור העמקים, ביניהם הרפתנית הצעירה ענבל סיבוני מתל עדשים, שילדה לפני חודש את ביתה הראשונה ומחזיקה יחד עם בעלה ברפת המשפחתית, לאחר ששני הוריה נפטרו ממחלת הסרטן.

השרה נוקד הגיעה לרפתות כדי להביע הזדהות ותמיכה במאבק הרפתנים נגד כוונת הממשלה לפגוע במחיר המטרה ולאשר את פתיחת שוק החלב לייבוא. את הביקור ליוו גם נציגי מועצת החלב והתאחדות מגדלי בקר לחלב.

ענבל סיבוני הביעה את דאגתה הגדולה בפני שרת החקלאות "אני אוהבת את הרפת, את הפרות ואת עבודת האדמה. אני פשוט לא מבינה כיצד ראש ממשלה נותן לשר התמ"ת להרוס את ענף החלב הישראלי, את ההתיישבות העובדת ואת רוחה הציונית''. סיבוני אמרה עוד כי היא מקווה שהשרים יתעשתו ויקבלו החלטות שלא בראייה פוליטית אלא בראייה ציונית להמשך הדורות הבאים במדינה. ''הרי כולנו כבר יודעים שהפגיעה ברפתנים אינה הגיונית ומגיעה ממניעים לא ברורים של השר שמחון. הפגיעה בשכרם של הרפתנים לא תוזיל את מוצרי החלב, אלא רק הכלת הפיקוח על מוצרי חלב כפי שהיה.''

שרת החקלאות הסכימה עם ענבל ואמרה, כי זוהי מלחמת חורמה על כבודו ועתידו של ענף החלב והחקלאות בכלל. ''למרות שכולם כבר מבינים שהפגיעה ברפתנים אינה הגיונית וכי הם אינם אחראים לעליית מחירי הקוטג', עובדה זאת לא מונעת מראש הממשלה, שר האוצר ושר התמ"ת להמשיך ולחתור לפגיעה אנושה בענף החלב''.

נוקד אמרה עוד, כי תישאר לצידם של הרפתנים במאבקם הצודק, והוסיפה כי על הממשלה להיות אמיצה ולקחת החלטות לטובת עתיד התיישבות ענף החקלאות והייצור העצמי של המזון, בעיקר בשעה שבעולם קיים משבר מזון כה גדול, שיעמיד את ישראל בסיכון של אספקת חלב מבחוץ, במידה והשוק ייפתח לייבוא בלתי מרוסן של מוצרי חלב מחו"ל כפי שממליצה ועדת קדמי.

בתוך כך, הודיעו הרפתנים כי ימשיכו במאבקם עד להורדת הדיון בפגיעה ברפתות, אשר ממילא לא באה בכדי לפתור באמת את בעיית מחירי המזון בישראל ולא תוריד את מחיר מוצרי החלב לצרכנים.