הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מדיניות משרד החקלאות לגבי מכירה ושימוש במלכודות דבק


בעקבות פניות של קבוצות צרכנים למשווקי מלכודות דבק ללכידת מכרסמים, בבקשה שיורידו אותן מן המדפים, פרסם משרד החקלאות חוות דעת בנושא. שרת החקלאות אורית נוקד: ''שמחתי לשמוע שמשווקים כבר הורידו מוצר זה ממדפיהם ואני חושבת שטוב יעשו כלל המשווקים אם יפסיקו למכור מיוזמתם את מלכודות הדבק, ויפה שעה אחת קודם''

מערכת פורטל החקלאות  15-8-2011


בחודשים האחרונים פנו קבוצות צרכנים למשווקי מלכודות הדבק ללכידת מכרסמים בישראל, בבקשה להסיר אותן מעל המדפים עקב הסבל הרב שהן גורמות לבעלי החיים וכי שימוש בהן מהווה עבירה, לכאורה, על הוראות חוק צער בעלי חיים, התשנ"ד-1994.

במקביל פנתה השרה נוקד לקבלת חוות דעת מהממונה על פי חוק צער בעלי חיים, ד"ר דגנית בן דב. בחוות הדעת נכתב כי "אין ספק שמלכודות דבק גורמות למידה ניכרת של סבל לבעלי חיים קטנים הנלכדים בהן. בעלי חיים כאלה, אם הם גדולים יחסית, נאבקים כדי להשתחרר, מאבק במהלכו הם יכולים גם לנסות לכרסם איבר מאברי גופם. בעל חיים שלא הצליח להשתחרר, ימות בסופו של דבר מצמא ומהתייבשות - אם במקום בו הונחה המלכודת ואם בפח אליו הושלכה."

שרת החקלאות אורית נוקד אומרת "כמי שנושא הצרכנות עומד במרכז עשייתה הציבורית, אני מברכת על התופעה של צרכנים הלוקחים יוזמה ודורשים שקולם ישמע, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בנושא בתחום אחריותי כשרת החקלאות ופיתוח הכפר.

לעניין מלכודות הדבק, שמחתי לשמוע שיש משווקים שכבר הורידו מוצר זה ממדפיהם ואני חושבת שטוב יעשו כלל המשווקים אם יפסיקו למכור מיוזמתם את מלכודות הדבק, ויפה שעה אחת קודם.
בד בבד הנחתי את הלשכה המשפטית במשרדי לבדוק אפשרות של התקנת תקנות האוסרות לחלוטין על מכירת מלכודות מסוג זה בעתיד."