הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ועדת קדמי תמליץ להוריד את המכס על מוצרי המזון והצריכה


הוועדה לבדיקת שוק המזון בודקת אפשרות להקל על ייבוא מוצרי מזון וצריכה לארץ, ותבקש מהמדינה לוותר על הכנסות ממכסי מגן. ביום רביעי הוועדה תפרסם קול קורא לציבור, המזמין את כל מי שסבור כי ייפגע מההמלצות, להגיש את הסתייגויותיו בפניה - כאשר הסקטורים העיקריים יהיו החקלאים, הרפתנים, המאפיות ומפעלי מזון

מערכת פורטל החקלאות  16-9-2011


ועדת קדמי, אשר הוקמה ע"י ראש הממשלה על מנת לבחון את מצב התחרותיות והמחירים בשוק המזון בישראל עומדת לפרסם את המלצותיה מחר (ד').

בערוץ 2 דווח אמש כי הועדה תמליץ על פתיחת שוק המזון המעובד ומוצרי הצריכה ליבוא, בנוסף לשוק מוצרי החלב. כמו כן תמליץ הוועדה לפשט אישורי מכס ולהקל על הבדיקות במכון התקנים.

הוועדה צפויה להמליץ על הורדת המכס על המוצרים הבאים: הבשר אשר המכס עליו עומד בשיעור של 190%, חמאה-140%, אבקת החלב-162%, חיטה-50%, חולצות-12%, וחלפים לכלי רכב אשר עליהם שיעור המכס נע בין 20% ל-25%.

ביום רביעי הוועדה תפרסם קול קורא לציבור, המזמין את מי כל שסבור כי ייפגע מההמלצות, להגיש את הסתייגויותיו בפניה, כאשר הסקטורים העיקריים יהיו החקלאים, הרפתנים, המאפיות ומפעלי המזון השונים.

נראה שוועדת קדמי פועלת ביתר זהירות לנוכח ההתנגדות להמלצות ועדת המשנה שלה לבדיקת משק החלב. המלצות הועדה להוריד את מחיר המטרה של החלב ולפתוח את שוק הגבינות הקשות ואבקת החלב לייבוא, נתקלו בהתנגדות עזה מצד רפתנים וחקלאים ושרי ממשלה, והיא זו שמעכבת את הצבעת הממשלה בעניין.

בקול הקורא ששיתפרסם ייכתב כי "הוועדה לבחינת רמת התחרותיות והמחירים בתחום מוצרי המזון והצריכה, מבקשת לבחון אפשרות לחולל ירידת מחירים של מוצרי מזון, לרבות מוצרים חקלאיים ותעשייתיים, ומחירים של מוצרי צריכה, בדרך של הפחתת מכסים ומסי קניה.

"בהתאם, הוועדה מבקשת לשמוע את עמדת הציבור בכללותו ואת עמדתם של גופים הנוגעים לעניין.הבחינה תיעשה בוועדה, או בוועדת המשנה לפי העניין, תוך שיקול מכלול ההיבטים הנוגעים לעניין, לרבות ההשלכות על חקלאות ישראל, התעשייה המקומית, ההגנה על הייצור המקומי ביחס לתועלות החיצוניות וההשפעה על מעמדה של ישראל בהסכמי סחר עתידיים.''