הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אבשלום וילן: ''זה או עיבוד הקרקע או איבוד הקרקע''


בעקבות המלצות ועדת קדמי 2 נשקלת השבתת מגן של אספקת תוצרת חקלאית. התאחדות חקלאי ישראל תכנס מחר (ד') ישיבת חירום על מנת להחליט על הצעדים המתבקשים. בין הצעדים שישקלו - השבתת מגן כללית של אספקת הירקות והפירות ותוצרת חקלאית נוספת והגברה מסיבית של מחאת החקלאים ברחבי הארץ

מערכת פורטל החקלאות  16-8-2011


מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן יוצא הבוקר בחריפות נגד המלצות דוח קדמי 2, שלדבריו אינן מטפלות בבעיה האמיתית - פערי התיווך של רשתות השיווק המגיעים למאות אחוזים - אלא ישיתו גזירות קשות על ענף החקלאות, שיביאו לכלייתו.

וילן: "ביטול מכסי המגן על מוצרי החקלאות הישראליים פירושה המידי גזר דין מוות לחקלאות בנגב ובגליל. במקום לטפל בפער התיווך של רשתות המזון , עושה לה ועדת קדמי מלאכה קלה ומכריזה על ביטול מכסי המגן בכל מוצרי החקלאות, כאשר אגורה מכך לא יראה הצרכן. ירידת המחירים בשוק החלב בחודש יולי בשיעור של 2%, מבלי שבוצע כל שינוי במחיר המטרה של החלב הגולמי, מוכיחה כי מי שהביאו לפריצות מוחלטת במחיר לצרכן הן הרשתות והמחלבות ולא הרפתנים והחקלאים. יתרה מכך, אין מדינה אחת בעולם המתירה יבוא חופשי של מוצרי חקלאות מבלי היא מקבלת תמורה לכך".

וילן הסביר כי משמעותה האופרטיבית של ההחלטה היא עקירת רוב מטעי הפירות בגליל, סגירת רפתות ולולים והרשמה מסיבית של חקלאים, שיאלצו לחסל את משקיהם, בלשכות האבטלה בפריפריה. לדבריו, מי שאחראים למדיניות חסרת האחריות הזו הם ראש הממשלה ושר האוצר: "כל ממשלות ישראל בעבר הבינו את החשיבות של עיבוד ושימור הקרקע החקלאית. דווקא הממשלה הימנית ביותר בתולדות מדינת ישראל מייבשת את קרקע הלאום ותאבד אותה לדורות אם תמשיך לעשות כן".

ישיבת החירום של התאחדות חקלאי ישראל תתקיים מחר, 17 באוגוסט 2011, בשעה 11:00 בבית אמות משפט, קומה רביעית אולם הישיבות של מרכז המועצות האזוריות והיא פתוחה לסיקור תקשורתי.