הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הנשיא פרס: אילו בן גוריון היה עימנו, הוא היה בהפגנת הרפתנים


את הדברים אמר נשיא המדינה באירוע לציון 110 שנים לכפר תבור. ''ישראל בצדק תישפט. וטוב שצעירינו העלו את ערך הצדק החברתי למקום הראוי לו. המחאה שלהם נובעת ממצוקה אמיתית של העם, ומהרצון לשינוי הדרוש, המאפיין את עולמנו, שאם לא נתמודד עם שניהם יגברו המצוקה והאכזבה''

מערכת פורטל החקלאות  16-8-2011


הנשיא שמעון פרס חגג הערב (ג') את יום הולדתו ה-88 בכפר תבור. פרס, שהגיע לטקס חגיגי לציון 110 שנים לייסוד כפר תבור, התקבל בשירת "היום יום הולדת" ומאה מילדי הכפר הגישו לו עוגת מרציפן שעליה הכיתוב 88. "אתם כל כך מרגשים שקשה למצוא את המילים להודות לכם. יש כאן ילדים נהדרים, כפר תבור הוא גן הילדים המקסים של ישראל וזה תענוג להיות פה איתכם". אמר הנשיא

בנאומו בטקס הביע הנשיא את תמיכתו במאבק הרפתנים ואמר: "לעיתים חושב אני ביני לבין עצמי - אילו בן גוריון היה חי עמנו, איפה היה נמצא היום? לי התשובה ברורה - בהפגנת הרפתנים. הרי הוא היה רפתן בגליל"

הנשיא הקריא מתוך כתביו של בן גוריון: "לפנות בוקר, בארבע וחצי, אני קם, נכנס לרפת ומאכיל את הבהמות שלי. אחר כך אני מבשל לעצמי תה, סועד, ושנראים דמדומי חמה, אני מוליך את שוורי - שני צִמדי בקר, שתי פרות, שני עגלים וחמור - להשקותם בשוקת שבחצר הפקידוּת. השמש טרם הופיעה ואני כבר אוסר את שוורי בעול...".

"אנו עומדים בעיצומם של ימים בהם צעירים חדורי רצון בשינוי ובאמונה בכוחו של העם מניעים גל של מחאות ודורשים צדק.'' אמר פרס. ''ישראל בצדק תישפט. וטוב שצעירינו העלו את ערך הצדק החברתי למקום הראוי לו. המחאה שלהם נובעת ממצוקה אמיתית של העם, ומהרצון לשינוי הדרוש, המאפיין את עולמנו, שאם לא נתמודד עם שניהם יגברו המצוקה והאכזבה".

בסיום הטכס נפגש הנשיא עם רפתנים מאזור עמק יזרעאל שהעניקו לו במתנה וכאות הוקרה על תמיכתו, חולצה וכובע של מאבק הרפתנים ואמרו כי ימשיכו במאבקם הצודק כנגד המלצות ועדת קדמי.

יוסי מלול מהתאחדות מגדלי הבקר לחלב, ופעיל מרכזי במאבק, שהגיע לאירוע עם חבריו סיפר: "הנשיא התרגש כמונו, פרש את החולצה על חזהו והודה - הוא, לנו. הנשיא אמר, כי הרפתנים הם לא רק מלח הארץ אלא חלב האדמה, אמר כי אסור לפגוע ברפתנים בשום אופן ואיחל לנו הרבה הצלחה''.

באירוע נכחו עוד: ראש המועצה המקומית כפר תבור, יוסי דולה, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, חבר הכנסת פואד בן אליעזר, ראשי המועצה לשעבר, מרדכי סוויסה ומיכה גולדמן ומוזמנים נוספים.