הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרון קדמי: ''לא יחול שינוי במכסים המוטלים על תוצרת חקלאית''


מזכיר ארגון מגדלי ירקות מאיר יפרח, מברך על הודעתו של יו''ר ועדת קדמי: ''ההודעה מעודדת ונוטעת תקווה גם לגבי שאר ענפי החקלאות, ואני קורא לוועדה לנהוג באחריות, בשיקול דעת, ולא לסכן את החקלאים על-ידי פתיחת יבוא זול, מזדמן, שיהרוס עמל של שנים מבלי שתצמח לצרכנים תועלת כלשהי''

מערכת פורטל החקלאות  17-8-2011


מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות, מברך על הודעתו של מנכ"ל משרד התמ"ת ויו"ר הוועדה לבחינת התחרותיות במזון, מר שרון קדמי, על הודעתו בתקשורת, לפיה "לא יחול שינוי במכסים המוטלים על תוצרת חקלאית דוגמת פירות וירקות".

לדברי מאיר יפרח, יש להמשיך ולפעול כדי לשמר ולטפח את ענפי החקלאות, הפרושים רובם ככולם באזורי הפריפריה והעדיפות הלאומית של ישראל. כמו-כן, יש לראות במדיניות הממשלה, לאורך השנים, המגינה על הייצור החקלאי באמצעות מכסים סבירים וללא כל סיוע משמעותי נוסף, תנאי הכרחי לשמירת החקלאות היעילה, עם הפריון השנתי הגבוה בעולם.

יש להוסיף ולציין, מוסיף יפרח, כי הודעתו של המנכ"ל שרון קדמי מעודדת ונוטעת תקווה גם לגבי שאר ענפי החקלאות, ואני קורא לוועדה לנהוג באחריות, בשיקול דעת, ולא לסכן את החקלאים על-ידי פתיחת יבוא זול, מזדמן, שיהרוס עמל של שנים מבלי שתצמח לצרכנים תועלת כלשהי.

מזכיר ארגון מגדלי ירקות אף מסר כי שוחח בנדון עם שר התמ"ת, שלום שמחון, שהביע את עמדתו הברורה לגבי שמירת ענפי החקלאות ברחבי הארץ.