הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בגלל ההפיכה במצרים: חשש ממחסור בלולבים בסוכות


אל שווקי ארבעת המינים מגיעים בכל שנה לקראת סוכות לולבים מישראל, ירדן, עזה, יריחו ואל-עריש. הביקוש ללולבים בישראל נע בין 400,000 ל-500,000. השנה, בגלל ההפיכה במצרים, מתגבר החשש למחסור בלולבים. שרת החקלאות פנתה במכתב לעמיתה המצרי, וביקשה ממנו לתאם פגישה עם הממונה במשרדו, על מנת להסדיר את תנאי הייבוא

מערכת פורטל החקלאות  18-8-2011


על רק הההפיכה במצרים בחודשים האחרונים, מתגבר החשש למחסור ביבוא הלולבים מאל עריש לקראת סוכות. שרת החקלאות אורית נוקד פנתה לאחרונה לשר החקלאות המצרי אל סיד יוסוף פרג', בבקשה דחופה לייצא לישראל 700,000 לולבים מעצי הדקל באזור אל עריש שבסיני.

במכתב ששלחה השרה נוקד לעמיתה המצרי כתבה: "ברצוני ליידע אותך על חשיבות הדבר ומסורת ארוכת שנים לקניית לולבים מאזור אל-עריש שבתחומכם. משרדנו מעריך את פעילותכם למיגור מחלות בתוצרת החקלאית באזור סיני, חשוב לנו להמשיך את ייבוא הלולבים מאזור זה, ולצורך כך אנו מבקשים להיפגש עם הממונה במשרדך בכדי לתאם את תנאי הייבוא.''

מרבית הלולבים בישראל מגיעים ממטעי התמרים באל עריש, מפני שהמגדלים בישראל חוששים מהפגיעה ביבולי התמרים כתוצאה מכריתת הלולבים. הביקוש בישראל עומד על כ-1.2 מיליון לולבים לשנה מהם כ-700 אלף מסיני. בקהילות היהודיות ברחבי העולם נרכשים קרוב ל-2 מיליון לולבים נוספים.

ממשרד החקלאות נמסר, כי השרה נחושה להביא לפתרון הבעיה, בכדי לתת מענה לציבור הצרכנים שמבקש לרכוש לולב לחג הסוכות. במשרד לוקחים בחשבון כי המצרים ישיבו בשלילה לבקשה, ובמקרה כזה ייבדקו חלופות אחרות לייבוא.