הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כיצד לייצר מלאי של מזון ולמנוע פגיעה בקרקעות ?


דלדול קרקע היא בעיה עולמית, ומדינות רבות מקצות משאבים רבים לאתר תופעות פגיעה בקרקע כגון סחיפה, המלחה עמידת מים ועוד. יום עיון מיוחד וסיור יתקיימו בחודש ספטמבר באוניברסיטת בן גוריון, ומטרתם להציג את העבודה המתבצעת בארץ בתחום דלדול קרקע וגאו-אינפורמטיקה לקהל המתעניינים, ואף להגיע לכמה כיווני התפתחות עתידיים

מערכת פורטל החקלאות  18-8-2011


כיצד ניתן להיעזר בטכנולוגיות מתקדמות, כמו חישה מרחוק באמצעות לוויינים ומטוסים, מערכות מידע גיאוגרפיות ומודלים שונים, על מנת לזהות אזורים בסכנת דלדול קרקע, במטרה לייצר מלאי של מזון ולכוון את מקבלי ההחלטות להתמודדות עם פגיעה בקרקעות?

בנושאים אלה יעסוק יום עיון מיוחד, שיתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ביום שני, ה-5 בספטמבר 2011, בחסות אגף שימור הקרקע של משרד החקלאות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והאגודה הגיאוגרפית הישראלית. למחרת יתקיים סיור לשטחי נחל חרוד ורמות מנשה, על מנת ללמוד ולעמוד מקרוב על התופעות בשטח ועל דרכי ההתמודדות אתן.

לדברי אחד ממארגן יום העיון, פרופ' טל סבוראי מהמחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי באוניברסיטת בן-גוריון, דלדול קרקע היא בעיה בהיקף עולמי ומדינות רבות בעולם מקצות משאבים רבים לאתר תופעות פגיעה בקרקע כגון סחיפה, המלחה עמידת מים ועוד.

"בישראל עובדות בכל האוניברסיטאות קבוצות מחקר בתחום זה, ומטרת יום העיון היא להציג את העבודה המתבצעת בארץ בתחום של דלדול קרקע וגאו-אינפורמטיקה לקהל המתעניינים, ואף להגיע לכמה כיווני התפתחות עתידיים". אומר פרופ' סבוראי. שותפו לארגון הכנס הוא רמי זיידנברג מאגף שימור הקרקע במשרד החקלאות.

לפרטים המלאים ולהרשמה - לחצו כאן