הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רפתנים לשר התמ''ת: ''שמחון תתבייש לך, אין לנו עוד על מה לדבר !''


מחאה טעונה במיוחד התקיימה היום באזור רמות מנשה. הרפתנים סרבו לשוחח עם השר שמחון וקראו לו להתפטר. שמחון: ''מחיר המטרה של החלב מהגבוהים בעולם. התאחדות מגדלי הבקר אינה מסוגלת לנהל מו''מ מסודר מול הממשלה, לכן נקיימו מול התק''מ והמושבים''. מנכ''ל התאחדות מגדלי הבקר יעקב בכר: ''אין זה מפתיע כי שר התמ''ת ממשיך לנסות לייצר מצב של הפרד ומשול. הנסיון לעקוף את ההתאחדות הינו ניסיון כושל''

מערכת פורטל החקלאות  23-8-2011


כ- 150 רפתנים הפגינו היום (ג') במועצה האזורית רמת מנשה, בעת ביקור שערך במקום שר התמ"ת שלום שמחון.

הרפתנים הפגינו בצומת עין העמק והניפו שלטי מחאה נגד מדיניות ראש הממשלה ושר התמ"ת בעניין משק החלב. על עגלת בקר שהביאו איתם עמוסה בשני עגלים הונף שלט ובו נכתב: "ביבי תסתכל לנו בחלב שבעיניים".

השר שמחון, בעבר שר החקלאות, לא התנגד למהלכים אלה ותומך בהם, לעומת שרים רבים אחרים שהביעו את התנגדותם, ולכן החליט ראש הממשלה נתניהו לדחות את ההצבעה בממשלה. בינתיים, עומדות 3 עתירות בבג''ץ של מועצת החלב והתאחדות מגדלי הבקר לחלב, כנגד המלצות ועדת קדמי ופתיחת שוק החלב ליבוא.

השר שמחון התקרב למפגינים וניסה לשוחח איתם אך הם הפנו לו את הגב וקראו לו להתפטר. ''שמחון תתבייש לך ! תתפטר!'' קרא לעבר שמחון מנהל רפת חפציבה שלמה (מומי) כהן ''מספיק דיברת איתנו ! אתה מכיר את כל העובדות ויודע שאין הרפתנים אשמים בעליית מחירי מוצרי החלב ובכל זאת ממשיך לפגוע בנו. אתה שהובלת את חוק החלב לפני שלושה חודשים, מתכחש לו כעת ומתכנן להרוס את פרנסתנו מסיבות פופוליסטיות. אין לנו עוד על מה לדבר!''

ההפגנה התקיימה במסגרת מחאת הרפתנים כנגד המלצות ועדת קדמי, אשר מאיימות לדבריהם על תכנון משק החלב, ומהווה פגיעה אנושה בשכרם, וכנגד פתיחת היבוא למוצרי חלב אשר לטענתם לא תוזיל את מחירי מוצרי החלב בישראל ותגרום לסגירתן של רפתות בכל הארץ. ''הממשלה מטעה את הציבור ביודעין ופוגעת דווקא באלו העובדים, מיישבים את הפריפריה ועושים מילואים, במקום לפגוע באלו האחראים על עליית המחירים הלא מוצדקת.'' אומרים הרפתנים.

בהתייחסו היום למחאת הרפתנים אמר שמחון: "אני יכול בהחלט להבין את המחאה על רקע ההמלצות הראשונות שהוגשו לממשלה בעניין החלב, אבל מדובר בהמלצות ראשונות בלבד. כל שרשרת הערך שמביאה להעלאת יוקר המחייה תשלם. הבנו שהתאחדות מגדלי הבקר אינה מסוגלת לנהל מו"מ מסודר מול הממשלה ולכן המו"מ יתקיים אל מול התק"מ והמושבים.

"יש לנו בהחלט כוונה להיות רגישים לתחום החלב אך אין הצדקה שהציבור בישראל ישלם מחיר מטרה שהוא מהגבוהים בעולם. אנו מעוניינים שהרפתות ימשיכו להתקיים בכבוד ולהרוויח, ולכן התכנית החדשה תאפשר לרפתות להמשיך ולהתקיים לעוד שנים ארוכות". אמר שמחון והוסיף: 'לממשלת ישראל כוונה אמיתית להביא את הבעיות אשר הוצגו במסגרת המחאה לידי פתרון ולספק כלי עבודה לצמצום יוקר המחייה בישראל. כל שרשרת הערך תאלץ לתרום את חלקה''.

''אין זה מפתיע כי שר התמ"ת ממשיך לנסות לייצר מצב של 'הפרד ומשול'' אמר היום בתגובה יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב. ''כבר ביום חמישי האחרון בשעה שבע בבוקר, נפגש השר שמחון, על פי הזמנתו עם נציגי התנועה הקיבוצית ללא נציגי המושבים וללא נציגי הקיבוץ הדתי, בדיון שעסק בנושא משק החלב.

בכר הוסיף, כי ''הניסיון לעקוף את התאחדות מגדלי הבקר לחלב, המייצגים רשמית ובלעדית בנאמנה את כלל רפתני ישראל, מההתיישבות הקיבוצית והמושבית - הינו ניסיון כושל. אנו מצרים על כך כי השר בחר ללכת בדרך זו, מאחר ואמרנו מראש כי אנו מוכנים להדברות, אך באופן ישיר והוגן ולא בדרכים עוקפות''.

מחר,יום רביעי - ה-24 באוגוסט בשעה 10:00 תתקיים הפגנה בצומת יד מרדכי, בה ישתתפו רפתנים מכל הארץ, כאות הזדהות עם תושבי ורפתני הדרום.