הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט תפצה את חקלאי הדרום בלמעלה מ-10 מיליון ₪


זאת בגין נזקים ליבולי החיטה והשעורה שנגרמו לחקלאים כתוצאה מכמות הגשמים המעטה שירדה בחורף האחרון. החקלאים יפוצו במסגרת ביטוח ההכנסה המגובה בתמיכה ממשלתית, שנועד להבטיח לחקלאי הכנסה מינימאלית לדונם ולעודד גידולי פלחה במטרה לשמור על אדמות המדינה

מערכת פורטל החקלאות  23-8-2011


חברת הביטוח קנט, המבטחת נזקי טבע בחקלאות, תפצה את מגדלי הפלחה בדרום הארץ בלמעלה מ-10 מיליון ₪ עבור נזקים ליבולי החיטה והשעורה שנגרמו להם כתוצאה מכמות הגשמים המעטה שירדו בחורף האחרון באזור הדרום.

החקלאים יפוצו על אובדן ההכנסה, במסגרת הפוליסה החדשנית שהשיקה החברה לפני כשנתיים. ביטוח ההכנסה של קנט, המגובה בתמיכה ממשלתית, נועד להבטיח לחקלאי הכנסה מינימאלית לדונם ובא לעודד גידולי פלחה במטרה לשמור על אדמות המדינה.

מחברת קנט נמסר כי ביטוח ההכנסה החדשני של החברה מגן על הכנסתו של החקלאי בכך שהוא מבטיח את המחיר הצפוי לחקלאי במועד הזריעה כפול היבול האזורי הממוצע. על פי הפוליסה, בכל מקרה שמכפלת היבול והמחיר בעת הקציר תפחת מ- 75% מהמכפלה המובטחת ביום הזריעה יקבל החקלאי את ההפרש כפיצוי.

מנתוני קנט עולה כי החברה שילמה למגדלים באזור שמדרום לקריית גת למעלה מ- 10 מיליון ₪. הפיצויים שולמו עבור נזקים שנגרמו לכ- 133,200 דונם חיטה ועוד כ- 11,300 דונם שעורה שהכנסתם נפגעה ממיעוט גשמים בחורף החולף.

בסה"כ, בשנתיים בהם מפעילה קנט את הביטוח החדשני, שולמו למעלה מ-30 מליון ₪ למגדלי הפלחה בדרום הארץ.

לדברי מנכ"ל קנט דוד גינזבורג, זוהי השנה השנייה שביטוח ההכנסה הוכיח את חיוניותו וממגדלי הפלחה בדרום נמנעו נזקים כבדים של עשרות מיליוני שקלים. לדבריו, קנט תמשיך לתמוך במגדלים ולעמיד לרשותם את הכלים המשוכללים ביותר בתחום ביטוח נזקי הטבע.