הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הארכת מועד להגשת חוברת מפקד עובדים זרים


משרד החקלאות מודיע על הארכת המועד להגשת חוברת מפקד עובדים זרים לשנת 2012. את החוברת יש למלא בהתאם להנחיות, ובכלל זה לצרף לה את כל המסמכים הנדרשים, ולהגישה למחוז משרד החקלאות הרלוונטי עד תאריך 25.9.11. חוברת שלא תמולא בהתאם להנחיות ו/או לא תוגש במועד שנקבע לכך, לא תתקבל במחוז ולא תטופל.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר  29-8-2011


לתשומת לב החקלאים - עד כה התקבלו כ-3000 חוברות מפקד במחוזות. ניתן להגיש חוברת 'מפקד חקלאי לצורך העסקת עובדים זרים בחקלאות לשנת 2012' עד לתאריך 25.9.2011 (כולל).

חקלאי אשר לא יגיש חוברת עד המועד שלעיל, לא יוכל לקבל היתר להעסקת עובדים זרים מרשות ההגירה לשנת 2012 וככול שהמפקד ישמש בסיס נתונים להקצאה גם לשנים שלאחר מכן, גם ביחס לשנים אלו. למען הסר ספק, יובהר, כי הגשת חוברת במועד אינה מהווה ערובה לקבלת היתר. הזכאות במקרה זה תבחן על בסיס הנתונים שדווחו במסגרת החוברת, ובכפוף למודל הקיצוץ, כפי שייקבע.

רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול במשרד הפנים, ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר מודיעים בזה, כי החל מתאריך 30.5.11, יערך מפקד שישמש בסיס נתונים להקצאת היתרים להעסקת עובדים זרים בחקלאות לשנת 2012. הרשויות יהיו רשאיות לקבוע כי הנתונים שימסרו במסגרת המפקד, ישמשו בסיס להקצאות היתרים גם לשנים שלאחר מכן, כאשר החישוב ביחס לכל שנה יעשה בכפוף למכסת העובדים הכוללת שתקבע לענף החקלאות, למפתחות שיקבעו לאותה שנה (מקדמי הקצאה) ולהחלטות הממשלה שיהיו תקפות באותה עת.

חקלאים מוזמנים למחוזות משרד החקלאות אליהם הם משתייכים, לקבלת חוברת למפקד. את החוברת יש למלא בהתאם להנחיות, ובכלל זה לצרף לה את כל המסמכים הנדרשים, ולהגישה למחוז משרד החקלאות הרלוונטי, לכל המאוחר עד ליום ד', 25.9.2011 (הארכה). ככלל, חוברת שלא תמולא בהתאם להנחיות ו/או לא תוגש במועד שנקבע לכך, לא תתקבל במחוז ולא תטופל. חקלאי שלא יגיש חוברת מפקד במועד לא יהא זכאי לבקש התרים להעסקת עובדים זרים מרשות האוכלוסין בשנת 2012 והלאה, עד למפקד הבא.

לפרטים המלאים - לחצו כאן