הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הרשות הפלסטנית תייצא סחורות חקלאיות לאירופה ללא מכס


ועדת הסחר הבינלאומי של הפרלמנט האירופי הצביעה הערב ברוב קולות בעד הסכם סחר לייבוא סחורות חקלאיות מהרשות ומרצועת עזה. דיפלומט פלסטיני: ''ההסכם יסייע לבניית כלכלת מדינה עצמאית''. ההסכם יכנס לתוקפו לפני סוף שנת 2011

רויטרס  31-8-2011


ועדת הסחר הבינלאומי של הפרלמנט האירופי הצביעה הערב (ד') ברוב קולות (27 תומכים, ללא מתנגדים) בעד הסכם סחר שיפתח את השווקים באירופה ליבוא של מוצרי חקלאות ודיג מהרשות הפלסטינית ומרצועת עזה.

הסכם הסחר יעניק ליצואנים הפלסטינים כניסה בלתי מוגבלת ללא מכס לשווקים באירופה, והוא צפוי להיכנס לתוקפו לפני סוף שנת 2011.

מליאת הפרלמנט האירופי תצביע על ההחלטה בסוף חודש ספטמבר והיא תידרש גם לתמיכה מצד המדינות החברות באיחוד האירופי, ואישרור ההסכם ע''י הרשות הפלסטינית.

בשנת 2009 עמד היקף הסחר בין האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה על 60 מיליון אירו, ממנו רק 10% היה יצוא פלסטיני לאירופה. בעקבות הסכם הסחר צפוי הייצוא הפלסטיני לגדול משעותית. הייצוא הפלסטיני החקלאי לאיחוד האירופי הוא בעיקר של פירות, ירקות ופרחים.

בפרלמנט האירופי מייחסים להחלטה חשיבות רבה, על רקע כוונת הרשות הפלסטינית לבקש הכרה כמדינה עצמאית בחודש ספטמבר. "עבורנו זהו אחד ההסכמים שיסייע לבניית כלכלה של מדינה עצמאית", אמר דיפלומט פלסטיני בבריסל.

"ההחלטה הזו חשובה מאד, היא נותנת כוח נוסף לפלסטינים לסחור באופן ישיר עם האיחוד האירופי", אמרה חברת פרלמנט מיוון מריה אלני קופא, שהובילה את הליכי האישור ההסכם. "היא מהווה אות של רצון טוב מצד הקהילה הבינלאומית שמגיע בזמן חשוב".