הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פגיעה נוספת בקו הדלק בשמורת נחל צין


על פי ההערכות כ- 100 קוב דלק סילוני זרמו לשמורה. אנשי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה הגיעו למקום, על מנת לפקח על הפעולות הנדרשות לעצירת הדליפה. השר ארדן: ''בכוונתי לפנות לשר האוצר בדרישה לפעול לשינוי חוק קצא''א המספק להם חסינות כלפי חוקים סביבתיים''

מערכת פורטל החקלאות  6-9-2011


בפעם השניה בתוך חודשיים: בשעות אחר הצהריים של יום שני 5/9/2011 נפגע שוב קו הדלק אותו משפצת חברת קו צינור הנפט אילת-אשקלון (קצא"א) בשמורת נחל צין. קו הדלק נפגע על ידי טרקטור שעסק בעבודות השיפוץ על ידי חברת קצא"א, כ-500 מ' דרומית מהמקום בו נפגע הצינור ב- 29 ליוני השנה בשטח השמורה.

על פי ההערכות כ- 100 קוב דלק סילוני (דס"ל) זרמו לשמורה. אנשי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה הגיעו למקום, על מנת לפקח על הפעולות הנדרשות לעצירת הדליפה.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: אני רואה בחומרה את הפגיעות החוזרות ונשנות בשמורה, ומטיל את מלוא האחריות על חברת קצא"א ומנהליה. בכוונתי לפנות לשר האוצר בדרישה לפעול לשינוי חוק קצא"א המספק להם חסינות כלפי חוקים סביבתיים, זאת, על מנת להחיל עליהם חובות ולאפשר כלים לאכיפה יעילה כלפי הפעולות הרשלניות של החברה".

המשרד להגנת הסביבה מנהל בימים אילו חקירה פלילית נגד החברה ומנהליה בגין גרימת זיהום לשמורה בעקבות הפגיעה הקודמת בצינור הדלק לפני כחודשיים