הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסטודנטים הודיעו: מיום שני - חרם צרכנים על מוצרי תנובה


אגודות הסטודנטים הכריזו הערב על חרם כללי על מוצרי תנובה, בדגש על מוצרי החלב, שיחל ביום שני הקרוב וימשך עד לחגים. ''במקום לחלוב את הפרות, תנובה חולבת את האזרחים. לא מתקבל על הדעת שתנובה שולטת בשוק הגבינות הישראלי ביד רמה ''. תנובה בתגובה: ''תנובה מבטיחה להוזיל מחירי מוצרים באופן קבוע ברגע שהממשלה תפרסם את החלטותיה הסופיות אשר מתייחסות לכל שרשרת הערך''

מערכת פורטל החקלאות  6-9-2011


אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב הכריזה הערב (ג') כי החל מיום שני ועד לחגים היא מחרימה את מוצריה של חברת "תנובה". ההודעה קוראת לחרם על כלל מוצרי תנובה, בדגש על מוצרי החלב.

הסטודנטים הסבירו את בחירתם בתנובה, בכך שהיא שולטת ב 52% משוק החלב, ו"מעלה את מחירי המוצרים לעיתים קרובות וללא כל הצדקה".

"מטרתו של החרם היא כפולה. להוריד את מחירי המוצרים של החברה, ולהביא, בעקבות כך, להורדת מחירים גם של שאר הספקים - שטראוס וטרה". אומרים הסטודנטים

באגודה מעריכים כי בחרם הצרכנים ישתתפו עשרות אלפי משקי בית בישראל. גם אגודות הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה ושל המכללה האקדמית שנקר הודיעו כי יתמכו בחרם.

רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב אמר: "בחודשים האחרונים הוכח כי בכוחו של הצרכן הישראלי להוריד מחירים באמצעות חרמות. העלאת מחירים של מוצרי החלב בשנים האחרונות לא שיקפה עליה ריאלית, אלא תאווה בלתי נשלטת של הבעלים לרווחים על חשבון הציבור. אנחנו קוראים לאזרחי המדינה לא לתת יד להנהלת תנובה לגרוף על חשבון האזרח הפשוט רווחים לכיסם ולרכוש ברשתות השיווק את מוצרי החלב של המתחרים".

יוסי שלום, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה מסר: "במקום לחלוב את הפרות, תנובה חולבת את האזרחים. לא מתקבל על הדעת שתנובה שולטת בשוק הגבינות הישראלי ביד רמה ולא מאפשרת לכלל האוכלוסייה גישה הולמת למוצרים בסיסיים. כולי תקווה שעד ראש השנה יתעוררו ויבינו את המצב בשטח ונוכל לחגוג את השנה החדשה בצורה שוויונית יותר".

אומר איציק אלרוב, מיוזמי חרם הקוטג' אמר הערב בתגובה: "אנחנו מברכים על כל יוזמה ושמחים שאגודת הסטודנטים הבינה שזאת הדרך להשיג הישגים".

מחברת תנובה נמסר בתגובה: "תנובה מצירה על ההחלטה. אנחנו היינו ראשונים שהבאנו להוזלת מחיר הקוטג' באופן קבוע ובשיעור ניכר. בנוסף, לקראת החגים התחלנו לשווק אריזות מוגדלות ללא תוספות תשלום של מוצרי בסיס, בהם חלב, קוטג' וגבינה לבנה.

"תנובה מבטיחה להוזיל מחירי מוצרים באופן קבוע ברגע שהממשלה תפרסם את החלטותיה הסופיות אשר מתייחסות לכל שרשרת הערך.''