הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חוק האריזות: תאגיד המיחזור תמיר יוצא לדרך


תאגיד המחזור ''תמיר'' נבחר לגוף האחראי לאיסוף ולמיחזור האריזות. השר ארדן: ''הכרה בתמיר כגוף המוכר תאפשר להתחיל וליישם את החוק. אני מצפה מהיצרנים והיבואנים ומהרשויות המקומיות לפעול מייד בשיתוף פעולה עם תמיר ולאפשר לו להתחיל לבצע את מחזור האריזות בישראל''

מערכת פורטל החקלאות  7-9-2011


אחרי חודשים של בדיקות הכיר אתמול (ג') המשרד להגנת הסביבה בחברת ת.מ.י.ר. מחזור יצרנים בישראל בע''מ (חל"צ), כגוף האחראי לקיום חובות יצרנים או יבואנים על פי החוק להסדרת הטיפול באריזות.

החוק קובע הסדרים לעניין ייצור אריזות וטיפול בפסולת אריזות. הסדרים אלה נועדו לצמצם את כמות פסולת האריזות, למנוע את הטמנתה ולעודד מחזור.

במסגרת החוק, הטיל המשרד להגנת הסביבה באופן תקדימי, על היבואנים והיצרנים של מוצרים ארוזים, אחריות מורחבת הכוללת את החובה לבצע מיחזור של פסולת האריזות לפי היעדים של הדירקטיבה האירופית. בנוסף, קובע החוק, כי הרשויות המקומיות וגופים אחרים האחראים לפינוי פסולת, יקבעו הסדרים להפרדת, איסוף ופינוי של פסולת האריזות בתחומן.

המשרד העביר לרשויות המקומיות מסמך המפרט את הסדרי ההפרדה הנדרשים לפי החוק, ליישומו, ביניהם: הפרדה במקור לשני זרמים או יותר בבתי התושבים וכן מכלי אצירה לזרמי פסולת יעודים (פלסטיק, נייר, קרטון ועוד).

במשרד להגנת הסביבה מסבירים כי לשם קיום חובותיהם, מחויבים היצרנים והיבואנים להתקשר עם גוף מוכר שמטרתו היחידה היא לקיים את חובות היצרנים והיבואנים לפי חוק האריזות , כלומר לאסוף ולמחזר את פסולת האריזות לה הם אחראים. עוד נקבע, כי על הגוף המוכר להתקשר עם כל יצרן ויבואן הפונה אליו וכן עם כל הרשויות המקומיות לצורך יישום הסדרי ההפרדה לפסולת האריזות אותם קבעה.

השר גלעד ארדן: "חוק האריזות ומהפכת המיחזור נמצאים בראש סדר העדיפויות של המשרד. הכרה ב''תמיר'' כגוף המוכר תאפשר להתחיל וליישם את החוק. אני מצפה מהיצרנים והיבואנים ומהרשויות המקומיות לפעול מייד בשיתוף פעולה עם תמיר ולאפשר לו להתחיל לבצע את מחזור האריזות בישראל."