הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''תנובה נלחצה מהחרם ומנסה להוריד מחירים על גב הרפתנים''


כך אמר היום רן לבנה, יו''ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת''א שהכריזה חרם על החברה. ''אין סיבה שתנובה לא תקצץ את רווחיה במקום לגלגל זאת על הרפתנים כפי שהיא עושה בכל פעם שעולה סוגיית הוזלת המחירים''. תגובת תנובה: ''דבריו של יו''ר אגודת הסטודנטים בתל אביב מעידים על חוסר הבנה בסיסי ביחס למשק החלב בישראל ועל פופוליזם זול''

מערכת פורטל החקלאות  8-9-2011


"תנובה נלחצה מחרם הצרכנים עליו הכרזנו, והיא מנסה להוריד מחירים על חשבון גבם של הרפתנים. הדבר אינו מקובל עלינו הסטודנטים, ואנו אומרים באופן חד משמעי על תנובה להפסיק לחלוב את ציבור הצרכנים, להוזיל את מחירי מוצרי החלב בישראל מבלי לפגוע ברפתנים ומשפחותיהם" - כך אמר היום (ה') רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א שהכריזה חרם על החברה.

"מחיר המטרה הוא האלמנט היחיד בשרשרת הערך של מוצרי החלב שמפוקח על ידי המדינה. אין סיבה שתנובה לא תקצץ את רווחיה, במקום לגלגל זאת על הרפתנים, כפי שהיא עושה בכל פעם כסוגיית הוזלת המחירים עולה על סדר היום. לא יעלה על הדעת שפרנסתן של אלפי משפחות תיפגע, על מנת שהצרכן הישראלי ישלם פחות", אמר לבנה.

הדברים של ליבנה נאמרו בהמשך לפרסומים על מו''מ חשאי לכאורה, שהחברה מנהלת עם הרפתנים, במטרה שאלה יורידו את מחיר המטרה עבור תנובה והיא מצידה תוזיל את המחירים לצרכן ואף תוסיף להוזלה אחוזים נוספים מעצמה.

הרפתנים הכחישו היום מכל מכול כי מתקיימות שיחות בנושא. יעל שביט, דוברת התאחדות מגדלי הבקר לחלב, אמרה היום ל-TheMarker כי "תנובה זימנו את הרפתנים לשיחה אחרי שתנובה הגישה בקשה למשרד האוצר לייבא חלב והבקשה אושרה. הרפתנים כעסו כיוון שעוד לא יבשה העט וכבר הלכה תנובה והגישה בקשה לייבוא גבינות קשות מחו"ל, מה שאומר פחות ליטרים של חלב מהרפתנים בארץ. לטעון כי בפגישה דובר על דברים אחרים זה לעשות ספינים על גב התקשורת. כבר הסברנו שאין לנו כוונה להוריד את מחיר המטרה - ואם יהיה צורך ננקוט בצעדים רציניים ולא נספק לתנובה חלב. האשמות במחירי החלב הגבוהים אלה חברות החלב וממש לא הרפתנים".

לפני יומיים הודיעה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א כי תחרים את תנובה למשך שבוע החל מיום ב' הקרוב. לחרם הצטרפו גם האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון, אוניבריטת חיפה, מכללת שנקר ומכללת אריאל. אגודות הסטודנטים מבקשות לדרוש מתנובה הוזלות ארוכות טווח על מוצרים שונים.

תנובה הגיבה היום (ד') לחרם הסטודנטים ומסרה כי "דבריו של יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב מעידים על חוסר הבנה בסיסי ביחס למשק החלב בישראל ועל פופוליזם זול. תנובה מפתחת ומקדמת בשיתוף פעולה מלא עם הרפתנים את שוק החלב הישראלי מזה 85 שנה .לא זו בלבד שלתנובה אין כוונה לגלגל עלויות על הרפתנים, אלא שאנו שבים ומדגישים כי הדרך היחידה להוזלת מחירי המוצרים לטווח ארוך, ולא במסגרת מבצעים מזדמנים, היא בכך שכל הגורמים בשרשרת – המחלבות, רשתות השיווק והרפתנים – יתנו את חלקם. רק כך ייהנו הצרכנים בישראל ממחירים נמוכים יותר".