הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בית המשפט: חברת הייצוא החקלאי אגרקסקו תפורק


שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך החליטה היום (א') על פירוק חברת אגרקסקו לאחר שנאמן החברה הודיע כי לא הצליח להגיע לאישור הסדר חוב. חובות אגרסקו מסתכמים בכ-130 מליוני אירו

מערכת פורטל החקלאות  11-9-2011


חברת אגרקסקו תפורק, כך החליטה היום (א') שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך תוך שהיא מקבלת את בקשת הנושים המובטחים של החברה להכריז על פירוקה (עובדי אגרקסקו והבנקים לאומי, פועלים, דיסקונט, הבינלאומי ומזרחי טפחות).

ההחלטה לפרק את החברה הגיעה לאחר שלפני שבועיים הודיעה הנאמן שמונה לחברה, עו"ד שלמה נס, כי לא הצליח להגיע לאישור הסדר החוב של החברה. ההחלטה על הפירוק התקבלה לאחר הסכמת כל הצדדים להליך, ובהם כונס הנכסים הרשמי, המדינה והמוסד לביטוח לאומי שיישא במרבית הוצאות הפיצויים של עובדי החברה.

לפני כשבועיים אמרה השופטת אלשיך כי "אגרקסקו הגיעה לשולחן הניתוח של הקפאת ההליכים מאוחר מאוד, כאשר מצבה אנוש, והיא מנוהלת ונמצאת בגירעון עמוק". צו הקפאת ההליכים של אגרקסקו הוארך עד היום בכדי לאפשר לנאמן החברה מעבר מסודר מהליכי הקפאה להליכי פירוק.

בעקבות החלטת השופטת מלפני שבועיים שלא להאריך את הליכי הקפאת הנושים מעבר ל-11 בספטמבר, הודיעה אגרקסקו לחקלאים המשווקים באמצעותה, כי היא מפסיקה לייצא עבורם סחורות חקלאיות, מהסיבה שנאמן החברה אינו יכול לערוב להם כי יקבלו את תמורות הייצוא לאחר שהחברה תעבור להליכי פירוק או תימכר לבעלים חדשים.

שלמה נס ממשיך לדון עם כמה רוכשים בכוח כדי לנסות למכור את החברה כעסק חי ללא חובות. חובות אגרסקו מסתכמים בכ-130 מליון אירו. עד כה גוייסו כ-30 מליון אירו ויעשה נסיון למכור נכסים נוספים של החברה ולהעביר אותם לנושים המובטחים.

מנהל אגף הירקות בחברה נחום נויפלד, אומר כי הממשלה שהחזיקה במניות השליטה גרמה לה להתרסק לרסיסים. לדבריו, אחרי שבחודש אוגוסט 2010 מחזור המכירות של אגרקסקו הסתכם ב-2 מיליארד ו-200 מיליון ש"ח ועכשיו מוכנים לקנות אותה בכ-5 מיליון אירו - אין מצב חמור מזה. כמו כן, לא ברור איזה פיצוי יהיה ל-540 העובדים.