הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח צמחי הנוי לעונת 2011/12


במסגרת החידוש, הוגדל הסבסוד הממשלתי בדמי הביטוח באופן שיוזיל משמעותית את עלות הביטוח. בשנה האחרונה פיצתה קנט את מגדלי צמחי הנוי המבוטחים בסכום כולל של כ- 8.5 מיליון ₪, כאשר מרבית הפיצויים שולמו בגין נזקי הסערה בדצמבר 2010 שגרמה לנזקים בהיקף ארצי

מערכת פורטל החקלאות  11-9-2011


בימים אלה החלה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בחידוש ביטוח צמחי הנוי לעונת 2011/12. במסגרת חידוש הביטוח ולאור השינויים שעבר הענף בשנים האחרונות, החליטה הממשלה, בשיתוף עם ארגוני המגדלים וקנט, להגדיל את השתתפותה בדמי הביטוח.

הסבסוד הממשלתי בדמי הביטוח הוגדל באופן שיוזיל משמעותית את עלות הביטוח והוא נעשה מתוך רצון לאפשר ייצוב מהותי בהכנסות המגדלים ומודעות והכרה בחשיבות הלאומית של ענף צמחי הנוי.

בשנה האחרונה פיצתה קנט את מגדלי צמחי הנוי המבוטחים בסכום כולל של כ- 8.5 מיליון ₪, כאשר מרבית הפיצויים שולמו בגין נזקי הסערה שארעה בדצמבר 2010 שגרמה לנזקים בהיקף ארצי.

ביטוח צמחי הנוי מתבסס על מחיר מרבי קבוע מראש בשקלים, כלומר, סכומי הפיצוי המרביים אינם משתנים לאורך כל תקופת הביטוח (למעט במספר גידולים בהם סכום הפיצוי המרבי משתנה בהתאם לתקופת הנזק).

במסלול מחיר קבוע, יוכל המגדל לבחור בין שלוש רמות ביטוח הנבדלות זו מזו בדמי הביטוח ובסכומי הפיצוי המרביים. רמה ג', משקפת את המחיר הממוצע בבורסות בשנתיים האחרונות, בניכוי הוצאות נחסכות. רמה ב', מהווה 75% ממחיר רמה ג' (המשקף את המחיר הממוצע בבורסה) ורמה א', המהווה 50% ממחיר רמה ג'.

במסלול הביטוח הקבוע, ההשתתפות העצמית נמוכה ועומדת על כ- 5%. ההשתתפות העצמית תחושב מכמות צמחי הנוי בפועל או מכמות צמחי הנוי המבוטחת, לפי הגבוה מבניהם, בשטח הניזוק (למעט במקרים מסוימים בהם תהיה השתתפות עצמית שונה). חישוב ההשתתפות העצמית יבוצע פעם אחת לעונה באופן מצטבר, כך שבמקרה של מספר נזקים במהלך העונה תהייה השתתפות עצמית אחת מסך הנזק הכולל.

כאמור, השנה לאור הגדלת השתתפות הממשלה דמי הביטוח הוזלו בצורה משמעותית. היבול המבוטח בכל הרמות יהיה היבול אותו מעריך המגדל שייצר במהלך כל עונת הביטוח, אך לא פחות מהיבול הנורמטיבי למין צמח נוי כמפורט בחוזה הביטוח. בנוסף, ניתן להגדיל את סכום הפיצוי המרבי לצמח נוי באמצעות מקדם עד 120%, בכפוף להצגת נתוני שיווק ופדיון בשלוש העונות האחרונות ובכפוף לאישור קנט מראש.

חשוב לציין כי הביטוח לגידולי צמחי הנוי אינו כולל את ביטוח בתי הצמיחה, בתי הרשת, השתילים הרב שנתיים ו/או את חומר הריבוי. אך עם זאת, מגדל המעוניין להבטיח את הכיסוי הביטוחי לשתילים יוכל לעשות זאת ע"י סימון מספר השתילים שבשטח בטופס ההזמנה לקבלת הצעה. עוד יצוין, כי הכיסוי הביטוחי לחומר הריבוי המבוטח מותנה בקרות נזק מוחלט לחומר הריבוי ובניכוי פחת של 10% מהכמות המבוטחת. המועד האחרון להצטרפות לביטוח הינו 16.10.2011.

בכדי להצטרף לביטוח בתי הצמיחה יש למלא טופס מאתר קנט או לקבלו בפנייה למחלקת ביטוח. לאחר קבלת הטופס בקנט ישלח למגדל הצעת מחיר. מגדל שרכש בעונה שעברה ביטוח לבתי הצמיחה, תישלח הצעה חדשה לחידוש הביטוח.