הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחלבות רמת הגולן תייצר חלב טרי


המחלבות בבעלות ארבעה קיבוצים ואיש העסקים רפי איתן, אשר שיווקו עד היום חלב עמיד, מתכננות להכפיל בתוך זמן קצר את מחזור המכירות ולחדור לשוק החלב הטרי אשר נשלט על ידי שלוש המחלבות הגדולות - תנובה, שטראוס וטרה

מערכת פורטל החקלאות  11-9-2011


מחלבות רמת הגולן מתכוונת להכנס לשוק החלב הטרי, הנשלט על ידי 3 המחלבות הגדולות - תנובה, שטראוס וטרה. על כוונת המחלבות נמסר בכנס שקיימו ראשי ענף החלב במושב נוב שברמת הגולן. עוד נמסר בכנס כי בכוונת החברה להכפיל בתוך זמן קצר יחסית את קליטת החלב הגולמי ואת מחזור המכירות.

המחלבה שנמצאת בקצרין מייצרת ומשווקת כיום חלב, שוקו ושמנת עמידים ומוצרי חלב עמידים נוספים.

מחלבות רמת הגולן שהוקמה לפני 15 שנים והיתה בבעלות המחלבות הגדולות תנובה שטראוס וטרה (באחוזים שווים) הוצעה למכירה ב-2009 לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, קבעה כי המשך אחזקתה בידי שלוש המחלבות הגדולות בישראל מהווה הסדר כובל ופגיעה מהותית בתחרותיות בתחום היצור והשיווק של חלב עמיד. על כן חוייבה תנובה, ששלטה אז בכ־50% מהשוק העמיד, למכור את חלקה. שטראוס וטרה לא חוייבו למכור את חלקן במחלבה, אך החליטו להצטרף במכירה לתנובה על מנת למקסם את שווי העסקה.

בדצמבר 2009 נרכשה מחלבות רמת הגולן על ידי 4 קיבוצים בגליל וברמת הגולן (אורטל, גדות עין זיוון ושמיר) ואיש העסקים והשר לשעבר רפי איתן, המחזיקים כל אחד ב-20% מהחברה.