הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פסגת הנשרים - העולם מתגייס למען הנשרים בישראל


במסגרת תוכנית ''פורשים כנף'' יגיעו בשבוע הבא לישראל מיטב מומחי הנשרים הבינלאומיים מאירופה, אפריקה וארה''ב, במטרה לסייע בהצלת הנשרים והדורסים בארץ. במהלך שהייתם ייפגשו עם אנשי שמירת הטבע הישראלים וינסו לתרום מניסיונם העשיר. ביום חמישי 22 בספטמבר יתקיים יום עיון מיוחד באוניברסיטת תל-אביב. הציבור מוזמן

מערכת פורטל החקלאות  12-9-2011


למרות המשאבים הרבים שמושקעים בנסיון להציל את אוכלוסיית הנשרים בישראל, חלה התדרדרות חמורה במצבם. בשבוע הבא יתכנסו בישראל טובי המומחים מהעולם לנושא שימור הנשרים והדורסים, שיגיעו לארץ לסדנא מיוחדת בה ישמעו על בעיית הישרדות הנשרים בישראל מעמיתיהם מארגוני שמירת הטבע הישראלים, אנשי אקדמיה ומקבלי החלטות ישראלים, וינסו לתרום מניסיונם העשיר למאמצי הצלת אוכלוסיית הנשרים בארץ.

הכינוס המיוחד הוא פרי יוזמה של תוכנית "פורשים כנף", המשותפת לרשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע וחברת החשמל, ולהזמנה נענו מומחים מספרד, צרפת, קניה, דרום אפריקה, יוון, שווייץ, בולגריה וארה"ב.

המומחים ישהו בארץ שבוע, במהלכו יתכנסו למשך יומיים בצפון הארץ, עם מיטב אנשי המדע הישראלים העוסקים בשימור הנשרים והדורסים בארץ, ישמעו על הבעיות והגורמים הייחודיים לבעיית היעלמות הנשרים באזור, וינסו לתרום מניסיונם העשיר בטיפול בבעיית ההישרדות של הנשרים והדורסים בארצם. לצד הדיונים עם אנשי המדע יסיירו המומחים מחו"ל במושבת הנשרים בשמורת טבע גמלא, בגרעין רביית הדורסים שבחי - בר כרמל ואף ישתתפו בטיבוע וסימון נשרים ישראלים. המומחים ייפגשו עם מקבלי החלטות ישראלים ויציגו להם את הבעיה והפיתרונות ההכרחיים שעל משרדי ממשלה וגופים ממלכתיים לנקוט על מנת למנוע את הכחדת הנשרים, כפי שכבר קרה לעוזניית הנגב ולפרס.

לדברי דן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, אנו עדים להידרדרות חמורה במצב הנשרים בישראל, למרות כל המשאבים המושקעים בנושא. ''אנו מקווים כי פסגת המומחים שכינסנו תעזור לנו לחשוב על דרכים יצירתיות, "מחוץ לקופסא", שיסייעו להציל את הנשרים שלנו'' אומר אלון

לדברי אוהד הצופה, אקולוג העופות של רשות הטבע והגנים: "המומחים שיגיעו לארץ התמודדו כל אחד עם בעיות דומות במדינותיהם ואנחנו מקווים שביחד נוכל לקדם את השמירה על מין שהיה קיים כאן עוד בימי התנ"ך, וכיום נמצא בסכנת היעלמות מהאזור כולו".

אשר דהן, סמנכ"ל לקוחות של חברת החשמל מדגיש, כי חברת החשמל עושה כל שניתן על מנת לשמור ולהגן על אוכלוסיית העופות והדורסים בישראל, החברה פועלת מזה מספר שנים למיגון עמודי חשמל הנמצאים בקרבת אזורי המחייה של עופות גדולים, כדי למנוע התחשמלות של העופות. מיגון זה הוכיח עצמו ומסייע לשימור אוכלוסיית הנשרים בישראל.

בסיום שבוע הפעילות ישתתפו כל המוזמנים ביום עיון מיוחד, אשר בו יוצגו הדיונים וההמלצות שהתקבלו במהלך השבוע, לצד הרצאות של המומחים הבינלאומיים. יום העיון יתקיים ביום חמישי, 22.9, בשעה 15:30, באוניברסיטת ת"א (אולם בר - שירה) והוא פתוח לקהל הרחב ולא מצריך הרשמה מוקדמת. הציבור מוזמן!

הצלת הנשרים בישראל - יום עיון
             לתכנית יום העיון לחצו על התמונה