הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החל מהערב ועד החגים: חרם הסטודנטים על תנובה


הסטודנטים מתכננים להציב משמרות בסופרמרקטים ברחבי הארץ ולחלק פליירים לקונים בבקשה כי יצטרפו לחרם. יו''ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב: '' לא הגיוני שהוזלת המחירים תבוא על חשבון הרפתנים, במקום לצמצם את רווחי תנובה''. מנכ''ל תנובה: ''הפתרון חייב להיות ארוך-טווח ולהכיל את כל הגורמים בשרשרת''

מערכת פורטל החקלאות  12-9-2011


היום (ב') החל מהשעה 18:30 יחל חרם הסטודנטים על חברת תנובה שימשך עד לחגים. הסטודנטים הסבירו את בחירתם בתנובה, בכך שהיא שולטת ב 52% משוק החלב, ו"מעלה את מחירי המוצרים לעיתים קרובות וללא כל הצדקה".

במסגרת החרם, מתכוונים הסטודנטים להציב הערב משמרות מחאה בסופרמרקטים בחיפה, בקריית שמונה ובאשקלון, במהלכן יחלקו פליירים לנכנסים ויבקשו מהם להצטרף ולא לקנות מוצרים של תנובה. מחר בבוקר יגיעו סטודנטים מתל-אביב לשופרסל בקניון רמת אביב, במגה בעיר בלונדון מיניסטור ובשופרסל בצומת רעננה.

רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של תל אביב אמר כי הם מעודדים מאוד מהסקר שהראה כי 68% מהציבור הביע את כוונתו לתמום בחרם על תנובה. ''היום הפצנו ברשת החברתית פלייר הקורא להחרים את תנובה, ואנו קוראים לציבור להדפיס אותו ולהפיץ אותו לכל חבריהם ומכריהם. לא נקבל הוזלת מחירים שתפגע במגזר היצרני בישראל. לא הגיוני שהוזלת המחירים תבוא על חשבון הרפתנים, במקום לצמצם את רווחי תנובה'' אמר לבנה

כזכור, בשבוע שעבר שלחו 13 אגודות סטודנטים מכתב חריף להנהלת תנובה, בה נכתב בין השאר: ''טענתכם כי החברה מסרבת להוזיל מוצרים עד שהממשלה תפרסם את החלטותיה בנוגע לכל שרשרת הערך, היא חוסר הבנה של עוצמת החרם במקרה הטוב, וזלזול בוטה בצרכן במקרה הרע. האם החברה חיכתה להחלטת ממשלה כשבחרה להעלות את מחירי מוצריה בעבר? ... אנו דורשים שמחירי המוצרים של קבוצת תנובה יוזלו משמעותית בעשרות אחוזים, באופן קבוע ובטווח הזמן המידי''.

מנכ''ל תנובה: ''החרם על תנובה לבדה אינו הוגן''

"צריך להגיע לפתרון כולל שכולם ישתתפו בו; לא נוכל לשאת אותו לבד", אמר היום אריק שור, מנכ"ל תנובה, בראיון לגלי צה"ל. "הפתרון חייב להיות ארוך-טווח ולהכיל את כל הגורמים בשרשרת".

שור אמר אתמול בשיחה עם "גלובס" כי בכוונת החברה לפתוח בגל של מבצעים על מוצרים שונים, ובכך להתמודד עם החרם. היום הוא טען בראיון לגלי צה"ל כי החרם על תנובה לבדה אינו הוגן, שכן לטענתו החברה לא יכולה להביא לבדה את השינוי בשוק. מנגד טוענים הסטודנטים, כי תנובה שולטת בשוק מוצרי החלב ומעלה מחירים ללא הצדקה, כאשר שטראוס וטרה "מיישרות איתה קו".

רן ליבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, מסר בתגובה לדברי מנכ''ל תנובה: "אריק שור חושב שנעשה לו עוול כי הוא לא רגיל למציאות החדשה במדינת ישראל, בה אזרחים מבקשים דין וחשבון לא רק מאנשי ציבור אלא גם מחברות מסחריות שעשוקות אותנו.

"מדיניות התמחור השרירותית של תנובה, המחזיקה בלמעלה מ-50% משוק החלב בישראל, היא אחד הגורמים להאמרת מחירו של סל מוצרי המזון בשנים האחרונות. מאז שנת 2008, גם כשמחירי המטרה של החלב ירדו - תנובה העלתה את מחירי מוצריה לרשתות השיווק. לאריק שור לא נעשה שום עוול. סוף-סוף הציבור לוקח אחריות על גורלו ופועל למען עתידו במדינה הזו".