הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ליל המדענים 2011 - כי המדענים של היום הם לא המדענים של הלילה


אירועי ליל המדענים יתקיימו השנה בסימן ''הכימיה בשירות הקהילה'' לרגל שנת הכימיה הבינ''ל, במסגרתה פועלים ארגונים ברחבי העולם לקידום תדמיתם של מדעי הכימיה והתעשייה הכימית, בדגש על תרומתם האדירה לבריאות, חקלאות, איכות הסביבה, ניצול חומרי גלם ומחזורם ועוד. מוסדות מדע וחינוך ברחבי הארץ פותחים את שעריהם לציבור הרחב בערב של פעילויות מגוונות, מחכימות ומשעשעות לכל המשפחה. הכניסה חופשית. 22 בספטמבר 2011

מערכת פורטל החקלאות  12-9-2011


מה עושים המדענים כשהם קמים בבוקר? איך נחשפות תגליות מדעיות? איך נולדים פטנטים וטכנולוגיות מתקדמות? מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע ברחובות, ומוסדות מדע וחינוך נוספים, פותחים את שעריהם לציבור הרחב ומציעים תשובות לשאלות האלה – ולשאלות רבות נוספות – בערב של פעילויות מגוונות, מחכימות ומשעשעות לכל המשפחה. הכניסה וההשתתפות בכל הפעילויות אינן כרוכות בתשלום.

אירועי "ליל המדענים", מתקיימים זו השנה השישית בחסות האיחוד האירופאי, משרד המדע והטכנולוגיה ולשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת. בשנת 2010 ביקרו יותר מ-26,000 מבקרים במוקדי ליל המדענים ברחבי הארץ.

האירועים יתקיימו השנה ביום ה', 22 בספטמבר, החל מהשעה 17:00 ועד 22:00, במוסדות מחקר והשכלה גבוהה ומוזיאוני מדע ברחבי הארץ

"ליל המדענים", המתקיים מדי שנה ברחבי אירופה מאז 2007 ביוזמת האיחוד האירופי ובחסותו, הוא לילה של אירועים ופעילויות מדעיות מגוונות לכל המשפחה. בערב זה פותחים כל מוסדות המחקר והמדע ברחבי הארץ את שעריהם לקהל הרחב ללא תשלום ומציעים מפגשים בגובה העיניים עם מדענים ומדעניות, סיורים במעבדות, הרצאות, סדנאות חווייתיות, הפעלות ופעילויות מגוונות. הציבור הרחב מוזמן לבקר ללא תשלום במוזיאונים למדע, במוסדות מחקר ובאתרי תעשייה, מחקר וטכנולוגיה מאילת שבדרום ועד קריית-שמונה שבצפון.

אירועי השנה יתקיימו בסימן "הכימיה בשירות הקהילה" לרגל שנת הכימיה הבין-לאומית. שנת 2011 הוכרזה על ידי האו''מ שנת הכימיה הבין-לאומית, במסגרתה פועלים ארגונים ברחבי העולם לקידום תדמיתם של מדעי הכימיה והתעשייה הכימית, בדגש על תרומתם האדירה לתחומים בריאות, חקלאות, איכות הסביבה, ניצול חומרי גלם ומחזורם ועוד.

שיעור הכימיה ההמוני הגדול ביותר בעולם: במסגרת האירוע, יערך ניסוי בכימיה בעשרה מוסדות מחקר ומדע ברחבי הארץ במקביל - שיחזור של הניסוי שערך אילן רמון בחלל בשיעור הכימיה ההמוני הגדול ביותר בעולם.

הפעילויות תתקיימנה במוסדות המחקר, האוניברסיטאות והמוזיאונים המפורטים להלן:
ליל המדענים בפייסבוק
אוניברסיטת בן-גוריון
אוניברסיטת בר-אילן
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת תל-אביב
האוניברסיטה העברית, ירושלים
המכון לחקר ימים, אילת
מדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, חיפה, והטכניון - מכון טכנולוגי לישראל, חיפה
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, ירושלים
מיג"ל (מרכז ידע גליל עליון), קרית שמונה
מכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון וייצמן למדע
מכללת אורט בראודה, כרמיאל
SCE המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, באר-שבע
קרית ים - גן המדע

פרטים נוספים ותוכנית מלאה של האירועים במכון ויצמן למדע ניתן למצוא באתר האינטרנט של מכון דוידסון לחינוך מדעי. פרטים על האירועים ברחבי הארץ אפשר למצוא באתר הארצי של משרד המדע, וכן בדף הפייסבוק של ליל המדענים.