הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ועידת ישראל ה-2 לחקלאות תתכנס מחר בקיבוץ רביבים


למעלה מאלף איש צפויים לפקוד את ועידת ישראל לחקלאות השניה במספר, שתתתכנס מחר (14/9 בקיבוץ רביבים שבנגב. מטרת העל של הועידה היא לתרום לחוזקה ויציבותה של החקלאות לטווח ארוך, באמצעות הטמעת חשיבותה של החקלאות לכלכלתה וביטחונה של מדינת ישראל, תוך יצירת שינוי בדעת הקהל ובתקשורת הישראלית ובשיתוף פעולה עם גורמים ממשלתיים, ציבוריים ואזוריים

מערכת פורטל החקלאות  13-9-2011


ועידת ישראל לחקלאות ה-2 תיפתח מחר (14/9) בקיבוץ רביבים שברמת נגב במעמד אורית נוקד, שרת החקלאות ופיתוח הכפר. האירוע אשר יכלול דיונים, הרצאות והצגת הנושאים והמגמות אשר ישפיעו על ענף החקלאות בישראל והכלכלה המקומית, הפך זה מכבר לאירוע מרכזי וחשוב במשק הישראלי.

למעלה מאלף איש צפויים לפקוד את הוועידה ובין הנושאים הראשיים שיעלו במסגרת הדיונים יהיו בין היתר: ההיערכות לייצוא בעקבות משבר החלב והמשבר בחברת "אגרקסקו", שגרמו לסחף מסוכן ביחסה של הממשלה, יחס התקשורת והציבור בישראל כלפי החקלאים, המחאה על עליית המחירים ותרגומה בשטח באמצעות תכנית אסטרטגית רב-שנתית לחקלאות, שתבטיח לחקלאים אמצעי ייצור וכלים אמיתיים להגדיל את היקפי ייצור התוצרת ובכך גם להוזילה ועוד.

ועידת ישראל לחקלאות ה-2 היא למעשה המפגש המרכזי של מקבלי החלטות, אנשי עסקים, שרים ראשי משרד האוצר, ראשי בנק ישראל וראשי המשק בישראל, ראשי הקק"ל, ראשי תנועות ההתיישבות, ראשי המועצות האזוריות, ראשי החקלאות והחקלאים המובילים בישראל, עיתונאים בכירים, פרסומאים, אנשי מדיה ויחסי ציבור, מנהלים בכירים ברשתות השיווק המובילות ובחברות מזון מובילות.

החקלאות הישראלית משגשגת והחקלאים הישראלים מצליחים לספק את כל תצרוכת המזון של ישראל, אך מתמודדים מול איומים לא פשוטים. משבר אגרקסקו ומשבר ענף החלב גרמו לסחף ביחסה של הממשלה, התקשורת והציבור בישראל לחקלאים. לחקלאות ולהתיישבות היה מעמד מיוחד בעת הקמת המדינה ובעשורים שלאחר מכן, החקלאות התוותה את גבולות המדינה, דאגה לאספקה סדירה של מזון טרי, במחירים שווים לכל נפש.

בין הדוברים בוועידה יהיה פרופ' ארנון סופר, ראש המחלקה לגיאופוליטיקה באוניברסיטת חיפה, שידבר על החשיבות הרבה של ענף החקלאות, הן בהיבט הביטחוני והאסטרטגי של מדינת ישראל, הן לפיזור אוכלוסין והן בהיבט של הביטחון באספקת מזון סדירה ועצמאית.

מטרת העל של ועידת ישראל לחקלאות היא לתרום לחזקה ויציבותה של החקלאות לטווח ארוך, באמצעות הטמעת חשיבותה של החקלאות לכלכלתה וביטחונה של מדינת ישראל, תוך יצירת שינוי בדעת הקהל ובתקשורת הישראלית ובשיתוף פעולה עם גורמים ממשלתיים, ציבוריים ואזוריים.

מטרות המשנה שיושגו בוועידה כוללות:

תכנית עשור לחקלאות - גיבושה של "תכנית אסטרטגית לחקלאות" המוסכמת על החקלאים והממשלה.התכנית תבסס את מקורות הייצור, המים, התשומות, כוח העבודה ותתרום ליציבותה של ענף החקלאות וליציבות מחירי התוצרת.

שיפור תדמית החקלאות – הועידה תיצור רב-שיח בין החקלאים והעוסקים בענף לנציגיה הבכירים של כלי התקשורת בישראל.

דור ההמשך - קידום החינוך החקלאי, הגברת המודעות לחשיבותו, חידוש, עידוד הבנים הממשיכים והכשרת כוח עבודה צעיר, מקצועי ומיומן, שיהווה את דור העתיד של החקלאות בישראל.

כמו כן ישאו דברים בוועידה: אורית נוקד שרת החקלאות, אבשלום (אבו) וילן - מזכ"ל התאחדות החקלאים; יוסי ישי - מנכ"ל משרד החקלאות; איש העסקים והפרסומאי מושיק תאומים, איציק אלרוב, מייסד "מחאת הקוטג', ניר מאיר, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות, אילן אשל, מנכ"ל ארגון מגדלי פירות, מאיר צור, מזכיר תנועת המושבים ועוד רבים אחרים.