הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''תנו לחקלאות לשאת פרי'' - ועידת ארגון מגדלי הפירות


ועירת ארגון מגדלי הפירות בהשתתפות שרת החקלאות ומאות צירים המייצגים את המגדלים בארץ, תתקיים השנה בסימן ''תנו לחקלאות לשאת פרי'' ותעסוק במאבק הקיומי של המגדלים בישראל. הועידה צפויה בין השאר, לאשר את הצטרפותה של עמותת מגדלי הפירות האקזוטיים, מגדלי הזיתים לשמן ומגדלי הבננות כחברים מלאים בארגון

מערכת פורטל החקלאות  15-9-2011


ועידת ארגון מגדלי הפירות, המתכנסת אחת לארבע שנים, תתקיים השנה ביום חמישי, 27 באוקטובר 2011, באולם דרום השרון.

ארגון מגדלי הפירות מייצג כ-4800 מגדלי פירות מכל המינים והזנים הגדלים בישראל. הוועידה תערך תחת הכותרת "תנו לחקלאות לשאת פרי" ותעסוק במאבק הקיומי של מגדלי הפירות בישראל.

בוועידה ישתתפו מאות צירים המייצגים את המגדלים באזורי הארץ השונים ובהשתתפות שרת החקלאות, ח"כ אורית נוקד, יו"ר הלובי החקלאי, ח"כ שי חרמש, מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון, מנהל שה"ם חנן בזק ומוזמנים רבים נוספים.

שרת החקלאות ומנכ"ל משרד החקלאות יציגו בוועידה את תוכניות הפיתוח של משרד החקלאות בשנים הקרובות, פרופ' ארנון סופר ידבר על חשיבותה של חקלאות ישראלית מבחינה אסטרטגית ביטחונית ומנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל, ימסור דו"ח על המגמות והשינויים בענף הפירות בשנים האחרונות.

בפני חברי הוועידה יונחו שורה של הצעות החלטה בנוגע להבטחת עובדים זרים לחקלאות, החזרת מכסות המים להיקפן בעבר על רקע קידום מפעלי ההתפלה, שמירה על היצוא החקלאי בעקבות נפילת אגרקסקו, החלת סטנדרטים מחייבים על התוצרת החקלאית הנמכרת בישראל, צמצום פערי התיווך בין החקלאי לצרכן ועוד.

הוועידה צפויה לאשר את הצטרפותה של עמותת מגדלי הפירות האקזוטיים, מגדלי הזיתים לשמן ומגדלי הבננות כחברים מלאים בארגון. בוועידה תבחר מועצת המנהלים של הארגון, שתבחר בהמשך את המזכירות וועדת ביקורת. כן יחולקו אותות יקיר ארגון מגדלי הפירות לחקלאים, חוקרים, מדריכים ואנשי ציבור שתרמו לפיתוח ענף הפירות בישראל.