הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


20 עגלות נגנבו הלילה ממושב אלמגור


הגניבה בוצעה באזור המכלאות המרוחק כ-300 מטר מהישוב, למרות שהשמירה במקום תוגברה לאחרונה. יוסי גיל: ''יש לנו שמירה בשטח ובאזור המכלאות, אך בלתי אפשרי לשמור על עדר המונה 270 ראש בקר המפוזר על פני אלפי דונמים''. ארגון מגדלי הבקר: ''גניבות הבקר הפכו כבר מזמן למכת מדינה, על רשויות החוק להטיל עונשים כבדים ומרתיעים על הגנבים ושהמדינה תגן על חקלאיה''

מערכת פורטל החקלאות  15-9-2011


20 עגלות גידול במשקל של 300-350 קילוגרם כל אחת נגנבו הלילה במבצע שתוכנן היטב מהמכלאה של הבוקר יוסי גיל במושב אלמגור. שווי הנזק המוערך מעל 200,000 ₪ .

הגניבה התגלתה בשעה שש בבוקר היום (15.9) כאשר גיל הגיע למכלאת העגלות הממוקמת כ-300 מטר מהכניסה למושב אלמגור. המקום אורגן להעמסת בקר, באופן מקצועי, כפי שהבוקרים מעמיסים, המכלאות היו פתוחות ומאורגנות להעברת הבקר לרמפה, ממנה העמיסו את הבקר למשאיות. על גבי הרמפה, שגם היא סודרה להעמסה, התגלה קש, אותו הניחו הגנבים, על מנת למשוך את העגלות אל תוך המשאית.

גיל אומר כי הגניבה תוכננה היטב ואין ספק שהגנבים הכירו טוב את השטח ואת שיגרת השמירה במקום. לנוכח התגברות הגניבות בתקופה האחרונה הציב גיל שומרים באזור אך למרות זאת הצליחו הגנבים בתכניתם, במקום שהוא סמוך מאוד לישוב מבלי שאיש הרגיש.

''יש לנו שמירה בשטח ובאזור המכלאות, אך בלתי אפשרי לשמור על עדר המונה 270 ראש בקר המפוזר על פני אלפי דונמים'' אומר גיל. ''חברת הביטוח לא מוכנה לבטח את עדרי הבקר מפני גניבות ואנו אובדי עצות כיצד להלחם בתופעה. זה מקומם שהגניבה התבצעה ממש מתחת לאף שלנו, במכלאה שנמצאת בכניסה למושב והנזק הכלכלי הוא עצום. המשטרה הגיעה ואף שלחה גשש, אבל הסיכוי לתפוס את הגנבים ולהציל את העגלות הוא קלוש'' מוסיף גיל.

חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי הבקר לבשר במרעה) מציין, כי למרות המאמצים הרבים שמשקיעים כוחות הביטחון בתחום זה, כמעט ובלתי אפשרי לעצור את גנבי הבקר, שפועלים בתחכום ובתעוזה ומצליחים לגנוב הן ממכלאות והן משטחי המרעה. לדבריו, רוב הגנבים מגיעים מאזור מזרח ירושלים תוך תיאום עם פושעים באזור לאחר מעקב ותכנון מוקפד. ''על רשויות החוק להחמיר את העונשים המוטלים על הגנבים שנתפסים על מנת ליצור הרתעה ולתמוך בחקלאים הנפגעים, להם נגרמים נזקים כלכליים כבדים.'' אומר דיין