הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החרם על תנובה: חשש ממחסור בחלב ניגר


חשש ממחסור בחלב בשקיות ובקרטון בחנויות וברשתות השיווק. לדברי הקמעונאים שטראוס וטרה סיפקו היום בחלק מהסניפים רק מחצית מהכמות שהוזמנה, כיוון שאינן עומדות בקצב. צריכת מוצרי החלב שאינם במבצע של תנובה נמצאת בירידה. ביום שלישי מתוכננת הפגנה מול משרדי תנובה שהמסר העיקרי שלה יהיה ''בלי מבצעים מבלבלים - הורידי את המחירים''

מערכת פורטל החקלאות  18-9-2011


חשש ממחסור בחלב ניגר בשקיות ובקרטון. הקמעונאים מדווחים היום (א') כי טרה ושטראוס סיפקו רק מחצית מהכמות שהוזמנה, וכפי הנראה אינן מצליחות לעמוד בקצב האספקה, למרות שהגדילו את ייצור החלב בימים האחרונים. כבר בסוף השבוע הורגש המחסור בחלב של שתי המחלבות.

המחסור בחלב ניגר של שטראוס וטרה הוא תוצאה ישירה של חרם הצרכנים על תנובה שאחראית על 27% מכלל כמות החלב המשווקת לחנויות ולרשתות השיווק, בעוד טרה אחראית ל-16% ושטראוס ל-12%. שטראוס מסרה בתגובה: "שטראוס עושה כל מאמץ לספק את הביקושים של כלל מוצריה. הנתון לגבי החוסרים אינו נכון". מטרה נמסר כי "כמו תמיד אנו עושים את המקסימום על מנת לספק את מוצרנו לכלל נקודות המכירה".

לגבי מוצרי החלב, הרשתות מדווחות על עלייה במכירות מוצרי החלב שבמבצע של תנובה בסוף השבוע, אולם במוצרים שאינם במבצע מכירות תנובה בירידה ושל טרה בעלייה.

בתוך כך, יוזמי מחאת הקוטג' הצהירו במוצאי שבת כי יצאו ביום שלישי הקרוב ב-18:00 להפגנה מול משרדי תנובה במתחם סינמה סיטי בגלילות שהמסר העיקרי שלה יהיה "בלי מבצעים מבלבלים - הורידי את המחירים".

"אין שום צורך לבלבל את הציבור עם אריזות ענק ומבצעים שגורמים לנו לקנות מעל צרכינו", אמר יוזם מחאת הקוטג' איציק אלרוב. "הצרכנים הם לא מחסן ולא צריכים לאגור עודפי מזון שייזרקו בסוף החג, הצרכנים רוצים מחירי מזון שפויים כל השנה בלי תנאים של 1+1 והשני ב-50%". בנוסף דורשים יוזמי מחאת הקוטג' כי תנובה תוזיל מיידית את מחירי הירקות הקפואים הנמכרים תחת המותג סנפרוסט. מוצרים אלו נמכרים במחירים גבוהים בכ 25%-40% מהמתחרים''.

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב אמר: "אמנם הציבור משלם היום שקל פחות תמורת מוצרי החלב של תנובה, אך אם החרם ייפסק, תוך זמן קצר נשלם כולנו הרבה יותר ממה ששילמנו עבור אותם מוצרים בטרם החל החרם. ברור לי שהמבצעים של תנובה מפתים, אך ללא גילוי אורך רוח מצד הציבור לא נוכל להביא להוזלה קבועה ומשמעותית של המחירים.

"העלייה במכירות מוצרי החברה מתרחשת במקביל לעלייה במכירות מוצרי טרה ושטראוס ומכאן ברור שרבים תומכים בחרם ומתכוונים להמשיך בו. אני קורא לכולם להחרים את תנובה כדי שבעתיד הלא-רחוק נשלם כולנו פחות עבור מוצרי החלב של כל החברות".


צפו בסרטון הוידאו: בדיקת "תכנית חיסכון" במצלמה נסתרת במקררי החלב ברשתות השיווק