הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פקח ברשות ההגירה מואשם בלקיחת שוחד מחקלאים בצפון


כתב אישום הוגש נגד מפקח מאזור העמק על עבירות של הפרת אמונים ולקיחת שוחד מחקלאים. על פי כתב האישום, בין השנים 2008-2011 במספר רב של הזדמנויות בעת ביצור ביקורת במסגרת תפקידו, פנה המפקח לחקלאים שונים אשר תחת פיקוחו וביקש מהם ''תרומה'' לבית כנסת. החקלאים מסרו לידיו מאות שקלים, אשר בהם עשה המפקח שימוש לענייניו האישיים

מערכת פורטל החקלאות  20-9-2011


פרקליטות מחוז הצפון, בראשות עוה''ד אליזבט קדמון סגנית בכירה לפרקליטת מחוז צפון, הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד פקח ממגדל העמק, על עבירות של הפרת אמונים ולקיחת שוחד מחקלאים בצפון.

הנאשם שימש בתפקיד מפקח מטעם משרד התמ"ת ומשרד הפנים, ברשות האוכלוסין וההגירה - יחידת ההיתרים והאכיפה לעובדים זרים במחוז חיפה והצפון. במסגרת תפקידו היה עליו לאכוף פיקוח תנאי מחיה של עובדים זרים המועסקים במשקים חקלאיים במחוז הצפון.

בין היתר ובמסגרת תפקידו היה עליו לקיים ביקורות יזומות במשקים חקלאים ולבדוק את תנאי מחייתם של העובדים הזרים המצויים שם וכן קיומם של תנאי ההיתר להעסקתם. במקרים של חריגות מן ההיתר היה עליו למלא דו"ח אשר בעקבותיו מוטל קנס מנהלי על החקלאי.

על פי כתב האישום, בין השנים 2008-2011 במספר רב של הזדמנויות פנה המפקח לחקלאים שונים אשר תחת פיקוחו, בעת ביצוע ביקורת במסגרת עבודתו, וביקש מהם "תרומה" לבית כנסת. החקלאים מסרו לידיו מאות שקלים. הפקח לקח הכספים ועשה בהם שימוש לענייניו האישיים.

באחד המקרים, על פי כתב האישום, פנה הפקח לחקלאי ממושב אביאל, בעת שערך ביקורת במקום וביקש ממנו תרומה לבית הכנסת בסך 100 שקלים. כאשר הגיע לביקורת נוספת, התלונן החקלאי בפניו כי הוגש נגדו כתב אישום בעקבות קנס מנהלי שקיבל בגין עבירה מנהלית של העסקת עובדים זרים שלא בתנאים נאותים. הפקח הבטיח לחקלאי כי התיק יבוטל, וזאת בניגוד לכל דין ועל אף שהדבר אינו בסמכותו. הפקח אף זומן להעיד כנגד החקלאי בתיק המנהלי, וחזר בו מן הדו"ח אשר בגינו הוטל הקנס. בעקבות עדותו זוכה החקלאי מן התיק המנהלי.

במקרה אחר פנה המפקח לחקלאי ממושב רוויה, וביקש ממנו תרומה לבית הכנסת. המפקח לקח מהחקלאי בכל פעם בין 200 ל-500 ₪.

מעשים אלה חזרו בהזדמנויות שונות ורבות בהם לקח הנאשם כספים עבור ''תרומות'' או במקרה אחד תוצרת חקלאית ''בהיותו עובד ציבור, ובמסגרת ביצוע פעולה הקשורה בתפקידו, ועשה במילוי תפקידו מעשים של הפרת אמונים'' כך לפי כתב האישום.