הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסינים באים לישראל ללמוד על גידול עצי זית


מומחי חקלאות מסין יגיעו למכללה הטכנולוגית רופין בכדי ללמוד אודות פיתוח ענף חקלאות חדש בארצם – עצי זית. תמי צוקרמן מנכ''ל המכללה : ''זהו כבוד גדול להיבחר על ידי משלחת יודעי דבר בחקלאות להכשרה חשובה זו''

מערכת פורטל החקלאות  20-9-2011


במהלך ספטמבר תגיע לישראל משלחת מומחים בכירים בתחום החקלאות מסין, ביניהם מומחים מאוניברסיטת החקלאות הסינית, בתי ספר לחקלאות וחקלאות ממוכנת, נציגי משרד היערנות של Youxian ומומחים ממשרד פיתוח החקלאות הסיני במטרה ללמוד מבכירי ענף הזיתים הישראלי את פיתוחו של ענף חקלאות חדש ומתפתח בסין- ענף עצי הזית.

המשלחת כוללת 15 אנשי מקצוע מהמובילים בתחומם תשהה בישראל למשך שבועיים במהלכם תיחשף ללימודים מגוונים ממיטב המומחים בישראל בנושאי גידול זנים שונים של עצי זית, שימור עצים, הכלאה בין זנים שונים, מניעת מחלות בעצים, התאמת הקרקע, הפקת שמן זית ומדידת איכותו וחקלאות אורגאנית של עצי זית מסוגים שונים.

ענף עצי הזית בישראל ובמזרח התיכון כולו מוכר כענף מוביל ומפותח. דרוש ידע מקצועי רב הכולל ידע אגרונומי, ומידע רב על איכויות הקרקע ואקלים במטרה ליצור חקלאות משובחת ובעלת תוצרים איכותיים. תוצרי חקלאות חדשה זו יספקו עבור הסינים בסיס נרחב ליצירת מוצרים המתבססים על האיכויות הזית, ביניהם שמן זית למאכל, שימושים קוסמטיים מגוונים, מוצרי בריאות אורגאנית ועוד.

במהלך הלימודים יעבירו מיטב המרצים למשלחת את כל הידע הנחוץ לה לשם פיתוח ענף חקלאות זה בסין. תוך שימת דגש על השוני שבין שתי המדינות מבחינת התנאים הגיאוגרפיים והאקלימיים. כמו כן , יושם בתוכנית המשלחת דגש רב על הכלאות בין זנים במטרה לספק את כל הכלים לפיתוחו של ענף זה, בהתבסס על הידע הרב הקיים בישראל.

בין היתר, יזכו חברי המשלחת המכובדים לראות בעיניהם את מטעי הזיתים העתיקים והמודרניים בכל רחבי הארץ, יצאו לסיורים לבתי בד עתיקים, יתנסו במסיק עתיק והפקת שמן, יבקרו במפעל קוסמטיקה אורגנית על בסיס שמני זית ואף ייהנו מטיולים מאורגנים באתרים שונים: ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, קיסריה וטבריה.

תמי צוקרמן- מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין, ציינה: "זהו כבוד גדול להיבחר על ידי משלחת יודעי דבר בחקלאות להכשרה חשובה זו. בין מרצי התוכנית נמנים מומחי חקלאות מובילים בארץ ובעולם בענף עצי הזית על גווניו השונים. בנוסף, אנו צפויים לארח בקרוב משלחות מומחים בינלאומיות נוספות בתחומי חקלאות, מים ואנרגיה".