הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה תוכנית לשיפוץ ושיקום שוק ''הכרמל'' וסביבותיו


התוכנית שבוצעה בשיתוף עם סוחרי השוק תסדיר בין היתר את קירוי השוק, החלפת התשתיות הישנות ופינוי ומחזור האשפה ממנו; הרחובות הסמוכים ייהנו מתוספת זכויות בנייה למגורים, מלונאות מסחר ומשרדים

מערכת פורטל החקלאות  21-9-2011


כשנתיים לאחר שאושרה בוועדה המקומית של תל אביב, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב אישרה להפקדה את התוכנית לשדרוג ושיקום שוק הכרמל וסביבתו. שוק "הכרמל" משמש כיום כשוק המרכזי של העיר תל אביב ולמרות חשיבותו האורבאנית היסטורית וחברתית, לא זכה עד היום לשיפוץ ושיקום ולהסדרה סטטוטורית.

תחום התוכנית כולל את שוק ''הכרמל'' השוק "המערבי", חניון הכרמלית, חלק מגן הכובשים ומגרשים בבעלות מנהל מקרקעי ישראל הנמצאים ממערב לשוק "המערבי".

מטרת התכנית הינה שכלול, חיזוק, חידוש ושיקום שוק הכרמל והשוק המערבי בשילובו עם מגורים עירוניים ייחודיים, יצירת עוגנים לוגיסטיים ושטחים ציבוריים פתוחים לאזור והרובע כולו.

התכנית לפיכך תסדיר מעמדו הסטטוטורי של השוק, על מנת שניתן יהיה בעתיד להוציא היתרים לצורך שיקום ושיפוץ, החלפת תשתיות ישנות, פינוי ומחזור אשפה נאותים וכדומה.

כמו כן, התוכנית קובעת כללים להצבת דוכני השוק, קירוי קל, הצבת אלמנטים של תשתיות וריהוט רחוב כנדרש וכן כללים לשלביות ביצוע, תוך הבטחת ביצוע התשתיות בכל שלב של ביצוע התכנית.
בנוסף, התוכנית מציעה הקמת מרכז לוגיסטי, חניה תת קרקעית לטובת הציבור ומבנה ציבור. ממערב לשוק, התוכנית מגדירה זכויות בנייה למגורים, מלונאות מסחר ומשרדים ומאפשרת חידוש עירוני באזור שלו.

תוכנית זו פותחה בראיה בת קיימא ונערך בה תהליך שיתוף ציבור ע"י בעלי עניין, תושבי האזור והסוחרים. סה"כ שטח התכנית כ-75 ד' ובה שטחים בייעודים שונים. את התכנית יזמנה הוועדה המקומית לתכנון ובניה ת"א-יפו, והכנתה נוהלה על ידי מנהל ההנדסה העירוני.