הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שנה איכותית במיוחד ביבול התפוחים בישראל


מזג האויר המתון הקיץ, הביא השנה ליבול תפוחים גדולים, צבעוניים ואיכותיים במיוחד. בנוסף לכך, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בתחום המים, הדברה ביולוגית וידידותית לסביבה, שיטות אחסון מתקדמות של הפרי לאחר הקטיף, מיתוג המוצרים והשיווק - כל אלה מביאים לעלייה בצריכה הממוצעת לנפש שעומדת כיום על 22 ק''ג בשנה

מערכת פורטל החקלאות  22-9-2011


עונת 2011 התברכה ביבול איכותי של כ-115 אלף טון תפוחים. כך מוסר עמוס לוין, סמנכ"ל חקלאות של החברה לפיתוח הגליל ויו"ר ענף התפוח במועצת הצמחים.

מזג האויר המתון הקיץ הביא ליבול של תפוחים גדולים, צבעוניים ואיכותיים במיוחד. ערב ראש השנה תשע"ב ניתן להתגאות בהישגי המחקר והפיתוח בגידול התפוחים בהרי הגליל והגולן.

גידול המטע והפרי: עיצוב עצים החושף את הפרי לשמש ומקל על הקטיף, מסייע ליציבות ביבולים, לגודל פרי ראוי באיכות שוק מעולה, ולקטיף חסכוני בימי עבודה.

בתחום השימוש במים: הנוטעים נעזרים בטכנולוגיות מתקדמות להערכת צריכת המים של העץ ומגיעים להישגים בשימוש מופחת במים, לעומת שנים קודמות.

בתחום הגנת הצומח: ישנה מגמה ומודעות רבה של מגדלי התפוח להדברה ביולוגית ידידותית לאדם ולסביבה, בשימוש של טכנולוגיות חדישות.

טיפול בפרי לאחר הקטיף: בליווי מקצועי של המעבדה לאחסון פירות בקרית שמונה, התקדם ענף התפוח ביכולתו לספק תפוח איכותי לאורך כל תקופת השיווק. בתי הקרור באוירה מבוקרת, העובדים בטכנולוגיות חדישות, מיישמים את החידושים לטובת הצרכן הישראלי, הנהנה מתפוח עסיסי כל השנה.

שיווק: ענף התפוח מספק ללקוחותיו בישראל מוצר איכותי בכל המדדים: גודל פרי, צבע, מירקם, עסיסיות - וחיי מדף ארוכים. התפוח אהוב על החך הישראלי ומייצב עצמו כמוצר איכותי עדיף על תפוח מיובא (בכמויות קטנות). הפרי נארז באריזות חדשניות התורמות לחזות שלו בחנויות ובמרכולים. חלק מהתוצרת ממותגת, מה שתורם לאמון הצרכנים במוצר.

בשנת 2011 ייצא הענף 12 אלף טון תפוחים מהמגזר הדרוזי בגולן לסוריה (כ- 10% מיבול התפוח הארצי).

התפוחים הינם מקור בריא במיוחד בסל הפירות הישראלי ועשירים בסיבים תזונתיים, בנוגדי חמצון ובוויטמין C. הערך הבריאותי של התפוח מעלה את צריכתו בישראל לממוצע של כ- 22 ק"ג לשנה לנפש.