הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תחרות ''אות קנט 2012'' יוצאת לדרך


''אות קנט לחקלאות פורצת דרך'' מוענק זו השנה השנייה, לגופים ציבוריים, חברות מסחריות ולאנשים פרטיים אשר תרמו תרומה משמעותית לקידום החקלאות הישראלית והובילו פיתוחים פורצי דרך שסייעו להפיכתה של החקלאות הישראלית לחדשנית ולמובילה בעולם

מערכת פורטל החקלאות  25-9-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, החלה ברישום לתחרות "אות קנט לחקלאות פורצת דרך לשנת 2012". אות קנט יוענק זו השנה השנייה, לגופים ציבוריים, לחברות מסחריות ולאנשים פרטיים שתרמו תרומה משמעותית לקידום החקלאות הישראלית ואשר הובילו פיתוחים פורצי דרך שסייעו להפיכתה של החקלאות הישראלית לחדשנית ולמובילה בעולם. כל זאת, במטרה להעלות על נס ולהוקיר את חשיבות החקלאות בקרב הציבור הרחב. ההכרזה על הזוכים והענקת האות יתקיימו באירוע השנתי של החברה שיתקיים בחודש מרץ 2012.

חברת הביטוח קנט רואה עצמה שותפה לפועלם של החקלאים ומסייעת להם לעמוד בחוד החנית העולמית של קדמה ופיתוחים מתקדמים. תוכניות הביטוח השונות של החברה, הנחשבות למובילות בתחומן בעולם המערבי, מאפשרות לחקלאי הישראלי להתמודד , מול עמיתיו ברחבי העולם ולהפוך את החקלאות המקומית, על כל ענפיה, לאחת המובילות בעולם תוך שמירה על חוסן כלכלי איתן.

אות קנט מוענק לגופים פורצי דרך בחקלאות, כגון גופים ציבוריים, אוניברסיטאות, חממות טכנולוגיות ומכוני מחקר, חברות מהמגזר העיסקי ואנשים מהמגזר הפרטי (כולל חקלאים). על פי התקנון האות מוענק עבור פיתוחים העומדים בקריטריונים של חדשנות, היתכנות טכנולוגית, תרומה משמעותית גדולה לענף או לכלל החקלאות, יוזמה והתייעלות. את הזוכים באות תבחר וועדת השיפוט בראשות יוסי ישי, מנכ"ל משרד החקלאות.

בשנה שעברה, זכו באות קנט חברת ''חישתיל'' - עבור שימוש פיתוח ויישום של טכנולוגיות ייצור חקלאיות מהמתקדמות בעולם המאפשרת שליטה ובקרה מיטבית על מהלך הייצור ואיכות התוצר; ד"ר יונתן אלקינד וצוותו - שטיפחו כ-20 זני פלפל המותאמים לגידול בבתי צמיחה בתנאי חורף מתון וסייעו להפיכת הפלפל לירק המוביל ביצוא הישראלי; ד"ר עליזה ורדי - עבור פיתוח סדרה של למעלה מ- 15 זני הדרים חדשים וביניהם הזן "אור"' המשמש למעשה כעוגן הכלכלי של ענף פירות ההדר; וד"ר אורי קושניר - על עבודתו במכון ויצמן בתחום המחקר והפיתוח של חיטת לחם לתעשיית האפייה, חיטת דורום לתעשיית הפסטה והקוסקוס, חיטת לחם למספוא וביות צמח הספלריה כגידול מספוא חדש בחקלאות.

לדברי מנכ"ל קנט דודי גינזבורג, למרות הקשיים והאתגרים הרבים העומדים בפניו של החקלאי הישראלי, ''אנו עדים להצלחות יוצאות דופן של המגדלים המקומיים, הצלחות הגוררות ביקוש כלל עולמי לתוצרת הישראלית. הצלחות אלו נעשו בעזרת פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים, פיתוחים שהחלטנו להעלות על נס את העומדים מאחוריהם. בשנה שעברה קיבלנו עשרות מועמדויות כך שהחלטנו להפוך את התחרות, לתחרות שנתית מסורתית''

פרטים על הגשת מועמדות לאות ותקנון האות ניתן לקבל באתר האינטרנט של קנט www.kanat.co.il. את המועמדויות ניתן להגיש עד ה-15 בדצמבר 2011. ההכרזה על הזוכים תתקיים באירוע השנתי של קנט שיערך במרץ 2012.