הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הממונה על ההגבלים העסקיים פתח בחקירה נגד תנובה


הבוקר פשטו חוקרים על משרדי החברה והחרימו מסמכים ממשרדי תנובה. זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ויו''ר תנובה, ואריק שור, מנכ"ל תנובה, זומנו היום (א') לחקירה בשעה 16:00 ברשות ההגבלים העסקיים. החשד: תנובה לא מסרה מידע שהתבקש ממנה בהיקפו המלא והסתירה פרטים, מעשה שהוא בגדר עבירה פלילית. במקביל מתקיים הבוקר דיון בבית המשפט על חשיפת הדוחות הכספיים של תנובה

מערכת פורטל החקלאות  25-9-2011


זהבית כהן מנכ"לית אייפקס ויו"ר תנובה, ואריק שור מנכ"ל תנובה, זומנו היום (א') לחקירה ברשות ההגבלים העסקיים. החקירה החלה בסביבות השעה 16:00.

חוקרי הממונה על ההגבלים העסקיים פשטו הבוקר על משרדי חברת תנובה והחרימו ממנה מסמכים. זאת במסגרת חקירה פלילית שנפתחה נגד החברה, בחשד שלא מסרה מידע שהתבקש ממנה בהיקפו המלא. אי מסירת מידע והסתרת פרטים הינם בגדר עבירה פלילית.

הרקע לבדיקה היא התלונות בציבור הישראלי בחודשים האחרונים נגד תנובה, לפיהן החברה מנצלת את יתרונה בשוק כדי לרמוס את מתחריה ולהעלות מחירים. הטענות נבדקו גם בוועדת טרכטנברג, בועדת קדמי לבדיקת משק החלב ובוועדת הריכוזיות שפרסמה השבוע את המלצות הביניים. תנובה התבקשה על ידי שלוש הוועדות למסור מידע לצורך עבודתן.

במסגרת בחינת משק החלב, נדרשה תנובה כמו גם יצרניות החלב האחרות, להציג בפני הממונה על ההגבלים שורה של נתונים. תנובה הגישה את הדוח המתבקש אולם לאחר בחינת הנתונים במשרדי הממונה על ההגבלים, הגיעו למסקנה כי תנובה הסתירה מידע ולא העבירה את כל המידע הנדרש.

מתנובה נמסר בתגובה: "נשתף פעולה באופן מלא עם כל בקשה ושאלה".

במקביל, ממתקיים הבוקר בביהמ"ש דיון על חשיפת הדוחות הכספיים של תנובה בסוגיה אחרת הקשורה לשותפה מבטח שמיר. מאיר שמיר עלה על דוכן העדים ואמר כי זהבית כהן, מנכ"ל קרן אייפקס ויו"ר תנובה, מעוניינת לשמור על דוחות תנובה בסוד כיוון שאייפקס היא חברה פרטית.