הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משק החלב: הוקפא הצו להגדלת מכסות היבוא והפחתת שיעורי המכס


מתשובת המדינה לבג''ץ שהגישה מועצת החלב ובו התריעה כי צעדי שר האוצר יגרמו נזקים כבדים ובלתי הפיכים לציבור ולגורמים העוסקים בענף, מציינת פרקליטות המדינה כי ייתכן שלאור ההחלטה המחודשת, תתייתר העתירה. הקפאת ההליכים תמשך עד לאחר שברשות המסים ילמדו את טענות הגורמים המקצועיים במועצת החלב

מערכת פורטל החקלאות  25-9-2011


הישג משפטי זמני וחשוב למועצת החלב: האוצר מקפיא כוונותיו להגדיל את מכסות הייבוא של חלב ומוצריו ולהפחית את שיעורי המכס על מוצרים אלו. עד לקבלת החלטה בעניין, משרד החקלאות לא יחל בחלוקה של רשיונות יבוא מכוח הצו לשנת 2012 שחתם עליו שר האוצר.

מתשובת המדינה לבג''ץ שהגישה מועצת החלב ובו התריעה כי צעדי שר האוצר יגרמו נזקים כבדים ובלתי הפיכים לציבור ולגורמים העוסקים בענף, מציינת פרקליטות המדינה כי ייתכן שלאור ההחלטה המחודשת, תתייתר העתירה.

המדינה לא תגדיל את מכסות הייבוא של חלב ומוצריו ולא תפחית את שיעורי המכס על מוצרים אלו קודם הגורמים המקצועיים ברשות המסים ילמדו את טענות הגורמים המקצועיים במועצת החלב וישמעו מהם "בנפש חפצה" מדוע צעדים אלו שנועדו לכאורה כדי להיטיב עם הציבור, יגרמו למעשה נזקים כבדים ובלתי הפיכים לצרכנים ולעוסקים בענף החלב הישראלי.

בתשובתה לבג"ץ שהגישה מועצת החלב באמצעות בא כוחה, עו"ד שאול פלס, מציינת עוד הפרקליטות כי מאוד ייתכן שלאור השינוי בהחלטות האוצר, העתירה כולה תתייתר.

למועצת החלב טענות רבות כנגד ''מקסמי השווא הפופוליסטיים שנהגו באוצר ובוועדת קדמי כדי ליתן פתרון כביכול להאמרת המחירים בענף החלב תוך שינוי סדרי בראשית ביחס לכל שרשרת הערך בענף החלב ופתיחת הענף לייבוא בלתי מוגבל בניגוד להסכמי הסחר של ישראל ובאופן שפוגע בתכנון לטווח ארוך - שהוא אבן היסוד של ענף החלב, לא רק בישראל אלא בעולם כולו''.

פרקליטות המדינה בתשובתה לבג''ץ מציעה מתווה זמנים, לפיו רשות המסים תזמין את מועצת החלב וכל גורם המעוניין בכך להעביר הערות בכתב ביחס לתוכן הצו עד 10 באוקטובר 2011. כל גורם שיעביר הערות בכתב יוזמן להשמיע את טיעוניו ב-30 באוקטובר במשרדי הנהלת רשות המסים בירושלים.

בתום ההליכים יועברו המלצות של הגורמים המקצועיים הרלוונטיים ברשת המסים לשר האוצר, אשר יקבל החלטה בכל הנוגע להמשך יישום הצו החל משנת 2012. אחרי קבלת החלטה, המדינה תשלים את תשובתה לבג"ץ עד 15 בנובמבר.

הפרקליטות מדגישה כי עד לקבלת החלטה, משרד החקלאות לא יחל בחלוקה של רשיונות יבוא מכוח הצו לשנת 2012. זאת לאחר שיישום הצו אמור היה להיות מיידי. יתכן שלאור הבחינה המחודשת, הצו לפתיחת הייבוא ישאר על כנו, או שיבוטל ויוגדל שיעור המכס (באישור ועדת הכספים של הכנסת).