הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראש השנה: מאות אלפי מטיילים בימי החג וסוף השבוע


כ-350 אלף ישראלים ניצלו את שלושת ימי החג וסוף השבוע לטיול בשמורות הטבע, הגנים הלאומיים, הפארקים והיערות. כעשרת אלפים מטיילים הגיעו גם לאגמון החולה לצפות בציפורים בעונת הסתיו. פקחי קק''ל דיווחו כי רוב המטיילים הקפידו השנה על שמירה על הניקיון

מערכת פורטל החקלאות  1-10-2011


כ-350 אלף ישראלים ניצלו את מזג האוויר בחופשת החג וסוף השבוע, ויצאו לטיולים בחיק הטבע. כך עולה מסיכום מספרי המטיילים שפרסמו רשות הטבע והגנים והקרן הקיימת לישראל

מרשות הטבע והגנים נמסר כי במהלך החג (חמישי-שישי-שבת) טייליו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים כרבע מיליון מטיילים, מתוכם כ-120,000 מבקרים שהגיעו לאתרים המוסדרים והשאר בשמורות ובגנים בשטחים הפתוחים. היום (שבת) ביקרו באתרים המוסדרים כ-30 אלף מבקרים, ועוד כ-70 אלף מטיילים בשטחים הפתוחים.

אתרי רשות הטבע והגנים המובילים והמועדפים על ידי הישראלים השנה היו - הגנים הלאומיים בירקון-תל אפק, קיסריה, מצדה, אשקלון, שמורת טבע בניאס, בית גוברין, ושמורת טבע עין גדי.

רבים מהישראלים ביקרו גם ביערות והפארקים של קק"ל במהלך החג וסוף השבוע, ביניהם גם אלפי משפחות שבילו בפיקניקים וכן רוכבי אופניים רבים. פקחי קק"ל מדווחים כי רוב המטיילים הקפידו השנה על שמירה על הניקיון, במהלך החג נאספה פסולת בכמות של 90 טונות שהשאירו המטיילים, רובה במתקני איסוף מוסדרים.

מה שבולט באתרי הקרן הקיימת גם בחג הנוכחי היה המספר ההולך וגדל של רוכבי אופניים באתרים רבים. רוכבים רבים הגיעו לשביל האופניים החדש שנפתח ביער ביריה הסמוך לצפת.

כעשרת אלפים מטיילים הגיעו לאגמון החולה לצפות בעשרות אלפי הציפורים בעונת הסתיו, בהן ראשוני העגורים, שהגיעו לישראל עם תחילת עונת הנדידה, ובשלל עופות דורסים, שקנאים, חסידות ועופות מים.