הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ערב החג: רפתנים תרמו טון וחצי בשר ל-370 משפחות בחדרה


גם בראש השנה הזה התארגו רפתנים מקיבוצים ומושבים שונים ותרמו בשר למשפחות נזקקות בחדרה. מנכ''ל התאחדות מגדלי הבקר יעקב בכר: ''מסורת זו של חלוקת בשר על ידי הרפתנים לטובת הנזקקים הינה חלק מהנתינה לקהילה''. למבצע נרתמו גם הסוחר אלון חזן ועמותת אהבת רחמים

מערכת פורטל החקלאות  1-10-2011


מבצע התנדבות רחב, בראשו עמדה אורנה חיים מנהלת רפת קיבוץ גבעת חיים מאוחד, איפשר תרומה של מעל 1.5 טון בשר בקר מוכן ומוכשר ל-370 משפחות מאזור חדרה לקראת ראש השנה. לרבות מהמשפחות זהו הבשר היחיד שעולה על השולחן בארוחת החג.

הרפתנים שתרמו את הבשר הם מרפתות בישובים: גן שמואל, קיבוץ אייל, ניר בכרמל, קיבוץ גבעת השלושה, אבי שוורץ ממושב גן יאשיה, קיבוץ גבעת חיים, קיבוץ בית זרע, קיבוץ בית השיטה, מושב מולדת, משה רמות ממושב רמת צבי, קיבוץ גבע, ורפת מרום הגלבוע.

הסוחר אלון חזן תרם את ההובלה ואריזת הבשר, שחולק על ידי עמותת "אהבת רחמים" בחדרה בראשותו של שמעון אסייג, ביחד עם מוצרי מזון אחרים בשווי של עד 1,000 ₪. משפחות של מתנדבים, הורים וילדים מקיבוצי הסביבה, הגיעו עם מכוניות וחילקו את המוצרים על פי רשימות שהתקבלו מגופי הרווחה בעיר - מחלקת הרווחה, הביטוח הלאומי, יועצות בתי-הספר והעובדים הסוציאליים.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר ברך את אורנה חיים על מערך התרומה הגדול שארגנה עבור המשפחות: "מסורת זו של חלוקת בשר על ידי הרפתנים לטובת הנזקקים הינה חלק מהנתינה לקהילה" אמר בכר, והודה גם לכל אלו שסייעו בתרומה ובחלוקה, עמותת החסד "אהבת רחמים" ומשפחות המתנדבים, ואיחל חג שמח ''ושנה טובה יותר והוגנת יותר במחירי המזון, לכלל תושבי המדינה.''