הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


זהבית כהן התפטרה מראשות תנובה ואייפקס


התפטרותה של יו''ר תנובה זהבית כהן מגיעה בעקבות חקירת רשות ההגבלים העסקיים את החברה. היא תמשיך לשמש כדירקטורית בחברה. הבוקר אמרה: ''מקווים שהחקירה תסתיים במהירות ותוכיח שתנובה והנהלתה פעלו כשורה''. תנובה הודיעה הבוקר על הורדת מחירים מומלצים לצרכן. חה''כ שלי יחימוביץ: ''הוכח שאפשר להוריד מחירים בלי לפגוע ברפתנים ובחקלאות''

מערכת פורטל החקלאות  2-10-2011




זהבית כהן, יו"ר תנובה ומנכ"ל אייפקס ישראל, הודיעה היום על התפטרותה מתפקידיה כיו"ר תנובה וכיו"ר פסגות. היא תמשיך לשמש דירקטורית בתנובה.

"קיבלתי החלטה זו על-מנת לוודא שלכל חברה יהיה יושב ראש במשרה מלאה, שיקדיש את מלוא זמנו לחברה, תוך התמקדות בצמיחת החברה על רקע האקלים הכלכלי המשתנה. כפי שהצהרתי בעבר, בית השקעות צריך לפעול ללא רבב ועל-כן החלטתי להשעות עצמי מכל תפקיד בפסגות, עד שרשות ההגבלים העסקיים תסיים את חקירתה בתנובה", אמרה. בכוונת כהן לחזור כדירקטורית לפסגות לכשתסתיים החקירה.

כהן הוסיפה: "תנובה תמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם רשות ההגבלים העסקיים בתקווה שהחקירה תסתיים במהירות ותוכיח שתנובה והנהלתה פעלו כשורה. מהלך זה יאפשר לי להתמקד בתפקידי כמנכ"ל אייפקס ישראל ובחיפוש אחר השקעות חדשות, תוך שאשאר מעורבת בקידום עסקיה של תנובה".

מרטין הלוסה, מנכ"ל אייפקס העולמית מסר כי "זהבית עשתה עבודה מצוינת בתנובה ובפסגות. אנו גאים בכך שהיא עומדת בראש המשרד הישראלי ואנו מאמינים לחלוטין ביכולתה להמשיך לאתר ולהשקיע בחברות ישראליות ולהצמיחן. לאור הנסיבות הנוכחיות, אנחנו מבינים את החלטתה ותומכים בה, ומקווים שתשוב במהרה כחברת דירקטוריון לפסגות".

בתוך כך, דירקטוריון תנובה הודיע על מינויו של שלמה רודב ליו"ר תנובה. עד לפני כמה חודשים שימש רודב כיו"ר בזק והוא מביא עמו ניסיון רב בניהול חברות גדולות ומורכבות. דירקטוריון פסגות הודיע על מינויו של רון גורטלר ליו"ר זמני של בית ההשקעות. הודעה על מינויו של יו"ר קבוע לפסגות תימסר בשבועות הקרובים.

חה''כ שלי יחימוביץ: הוכח שאפשר להוריד מחירים בלי לפגוע ברפתנים ובחקלאות''

"הודעת תנובה על הוזלת מחירים משמעותית יחד עם התפטרותה של זהבית כהן מוכיחים כי השכל הישר ניצח וכי אפשר להוריד מחירים לטובת הצרכנים בלי לפגוע ברפתנים ובחקלאות הישראלית שמהווה תשתית כלכלית, חברתית וציונית למשק הישראלי" - כך אמרה היום יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

לדברי יחימוביץ', "גם דירקטוריון תנובה וגם אייפקס העולמית הביעו בצעדים האחרונים אי אמון במדיניות שהובילה כהן שהתאפיינה בחמדנות וברצון למקסם רווחים בלי שמץ של התחשבות בצרכנים, בחקלאים, ובעובדים. מחאת הקוטג' התבררה כמחאה אפקטיבית והוכיחה כי לציבור הרחב יש כוח רב וכעת יש להפנות את הכוח הציבורי החשוב הזה לא רק למחאה צרכנית אלא גם לשינוי עמוק של השיטה הכלכלית הקלוקלת המגדילה את הפערים בחברה ולמאבק על הזכות להתפרנס בכבוד".