הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצת הצמחים: מחיר מומלץ ללולב - עד 30 ₪


לאור החשש שהפסקת היבוא ממצרים תביא לעליה משמעותית במחירי הלולבים, פעל לאחרונה משרד החקלאות לאפשר אספקה מתחומי ישראל באמצעות עידוד מגדלי הדקלים, אשר נערכו לכל הביקושים. מועצת הצמחים: ''מחירו של לולב בכשרות רגילה בפתח המטע, יכול לעמוד על 10-12 ₪ ומכאן שגם מחיר לצרכן של 30 ₪ משקף שולי רווח הוגנים''

מערכת פורטל החקלאות  3-10-2011


בעקבות פנייתה של שרת החקלאות אורית נוקד למקבילה המצרי בתחילת חודש אוגוסט, בבקשה לייבא לולבים מחבל אל-עריש שבסיני כמו בכל שנה, הודיע משרד החקלאות המצרי כי הוא אוסר לחלוטין קטיף וייצוא לולבים מסיני עד סוף שנת 2011, והוראה זו תקפה לכל מקום בעולם ולא רק לגבי ייצוא לישראל

לאור המצב החדש, פעל לאחרונה משרד החקלאות על מנת לאפשר אספקת לולבים סדירה במחיר הוגן לציבור בישראל, וזאת באמצעות עידוד מגדלי הדקלים בארץ להגדיל משמעותית את מספר הלולבים שהענף מספק. המגדלים נערכו לאספקת כל הביקושים ללולבים, בכשרות רגילה, במחירים שווים לכל נפש, ושולחן תמר של מועצת הצמחים מודיע לציבור הרחב כי מחירו המומלץ של לולב לא יעלה על 30 ₪.

מספר הלולבים שיסופקו ע''י מגדלי הדקלים בישראל צפוי לעמוד על 650,000 לולבים כך שלא צפוי מחסור משמעותי. כמות זו מתווספת לכמות הלולבים המהודרים שמספקים הדקלאים בישראל בכל שנה (הנאמדת בכ- 200,000 לולבים בקרוב).

בוקי גלזנר, יו"ר שולחן תמר במועצת הצמחים מוסר כי מחירו של לולב בכשרות רגילה בפתח המטע, יכול לעמוד על 10-12 ₪ ומכאן שגם מחיר לצרכן של 30 ₪ משקף שולי רווח הוגנים לכל הדעות. כל מחיר גבוה מכך יהווה פגיעה לא מידתית בצרכנים.