הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנובה הורידה מחירים ; הרפתנים מברכים


התאחדות מגדלי הבקר לחלב והרפתנים מברכים את תנובה על הצעד להורדת מחירי מוצרי החלב בשיעור של בין 7% ל-20%. הרפתנים מצפים מהממשלה לתמוך בצעד זה ולחזק את ייצור החלב הישראלי והחקלאות הישראלית ולהחזיר מוצרי צריכה בפיקוח לטובת הצרכנים ותדחה על הסף את המלצות ועדת קדמי

מערכת פורטל החקלאות  3-10-2011


התאחדות מגדלי הבקר המייצגת את רפתני ישראל, מברכת היום את חברת תנובה על החלטתה להוריד את מחירי מוצרי החלב, וקוראת לממשלה לאמץ צעד זה כלפי כלל ענף המזון בישראל למען הצרכנים, ולתמוך בקיום חקלאות עצמאית בישראל וענף חלב מוצלח ויציב כפי שמתקיים היום.

זמן קצר לאחר התפטרותה של זהבית כהן אתמול (א') מתפקידה כמנכ''ל תנובה וכיו''ר פסגות, הודיעה החברה על הורדה קבועה של מחירים מומלצים לצרכן במספר מוצרים בשיעורים שבין 7% ל-20%. מהחברה נמסר כי ההוזלה לצרכן באה בזכות ירידת מחיר החלב הגולמי השבוע ב-3.8 אגורות לליטר.

מנכ"ל תנובה אריק שור קרא לרשתות השיווק לאמץ את ההמלצות ולתרום את חלקן להורדת המחירים. ''המחאה על יוקר המחייה בישראל הצליחה. זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בישראל. אני מאמין שכחברה מובילה בשוק המזון הישראלי הצעד חסר התקדים שבו נקטנו היום יהווה דוגמה''. שור הוסיף כי תנובה רואה חשיבות בהמשך ייצור מוצרי חלב איכותיים מחלב ישראלי משובח תוך חיזוק מגזר הרפתנים והחקלאים בישראל, וכי היא מצטרפת לעמדת הרפתנים כי אין מקום לפתיחת שוק החלב לייבוא, שעלול להביא לפגיעה ברפתנים ללא בשורה של ממש לצרכנים.

"אין ספק כי צעדה הנכון והמקצועי של תנובה, בהובלתו האמיצה של אריק שור מנכ"ל החברה, ישפיע על כלל צרכני החלב ומוצריו בישראל.'' אומר יעקב בכר מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב. ''כפי שציינו בתחילת המאבק - בכדי להפחית את מחיר החלב ומוצריו, אין צורך בפתיחת שערי הארץ לייבוא, צעד העלול לפגוע קשות בענף החלב בישראל ולסגירת רפתות בפריפריה, אלא רק להביא לכך כי המחלבות ורשתות השיווק יצמצמו את פערי התיווך לחלק ממוצרי החלב, כך שהצרכן יוכל לרכוש מוצרי צריכה בסיסיים כמו חלב, לחם, שמן, אורז ושאר מוצרי הצריכה ההכרחיים ולא מוצרי המותרות''. אומר בכר

עוד אומר בכר, כי בעוד שבישראל מתקיים פיקוח הדוק ומקצועי על מוצרי המזון המיוצרים ובעיקר על ייצור ושיווק החלב, מוצר רגיש מאוד שיש לטפל בו במקצועיות עד להגעתו לצרכן, במדינות אחרות אין תמיד פיקוח על איכות המזון, ולכן החלטת תנובה שלא לייבא חלב ומוצריו מחו''ל היא נכונה ומעודדת לתמיכה בייצור חלב ישראלי.

בנוסף לכך, אומר בכר, יבוא מוצרי חלב לא יתרום להורדה במחירים לצרכן ולראייה, למרות שכ-20% ממוצרי החלב מיובאים מחו''ל, הדבר אינו מתבטא במחירם הסופי לצרכן. כמו כן התלות בייאו תחשוף את ישראל לסנקציות מזון מסוכנות שמדינות בעולם יוכלו להטיל עליה.

''אותו משרד אוצר המבקש כיום לייבא חלב ממדינות זרות, חשב לייבא גם מים מתורכיה. כיצד רואה היום משרד האוצר החלטה אומללה זו במידה והייתה מתקבלת לאור יחסינו עם תורכיה תחת ממשל ארדואן? ערב יום הכיפורים אני מבקש מכלל שרי הממשלה לעשות את חשבון הנפש לטובת עם ישראל, להמשך ייצור מזון עצמאי והחלטות נבונות ואחראיות למען עתידה ועצמאותה המירבית של מדינת ישראל'' אומר בכר.

התאחדות מגדלי הבקר והרפתנים מצפים כי ממשלת ישראל תכיר במהלך זה כמשוואה לפתרון בעיית יוקר המחייה, תאמץ אותו לגבי ענף החלב וענפי מזון אחרים ותדחה על הסף את המלצות ועדת קדמי.