הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל ניסיון הברחה של 228 אתרוגים מצרפת


האתרוגים נתפסו והועברו למשרד החקלאות להמשך הטיפול. בתקופת החגים הפעילות בנתב''ג בעיצומה, וכך גם ניסיונות ההברחה של תוצרת חקלאית טרייה לישראל. הברחת כמויות גדולות של אתרוגים לישראל היא תופעה מוכרת עמה מתמודדים פקחי ההסגר של משרד החקלאות מדי שנה

מערכת פורטל החקלאות  4-10-2011


אתמול לפנות בוקר, נתפס במסלול הירוק בנתב''ג אזרח צרפתי שהגיע מפריז וברשותו שתי מזוודות במשקל כולל של 58 ק''ג, אשר בשיקוף התברר כי הן מכילות 228 אתרוגים משובחים.

לדברי הנוסע, הוא הבריח את האתרוגים בכוונה למכור אותם ביריד "ארבעת המינים" המתקיים לקראת חג הסוכות. האתרוגים נתפסו והועברו למשרד החקלאות להמשך הטיפול.

בתקופת החגים תנועת הנוסעים בנתב''ג נמצאת בעיצומה, וכך גם ניסיונות ההברחה של תוצרת חקלאית טרייה לישראל. הברחת ארבעת המינים, דבש ורימונים לישראל היא תופעה מוכרת עמה מתמודדים פקחי ההסגר מדי שנה.

משרד החקלאות פרסם גם השנה כי כל נוסע המגיע לישראל רשאי להכניס עימו לתחומי המדינה אתרוג בודד אחד, ובעת כניסתו עליו להציגו בפני נציג השירותים להגנת הצומח הנמצא בשדה התעופה, אשר יבדוק את האתרוג כדי לאשר שאין בו נגעים ומזיקים.

הכנסת שאר המינים (לולב, הדס וערבה) אסורה לחלוטין, שכן לא ניתן לבדוק אותם בנמל התעופה, כניסה בלתי מבוקרת של ארבעת המינים טומנת בחובה סכנה מוחשית של החדרת נגעים המסוכנים לבריאות האדם, ופוטנציאל לגרימת נזק בלתי הפיך לצומח ולחקלאות במדינת ישראל.