הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תעודות הוקרה יוענקו למגדלים וגופים שתרמו לקידום ענף הפירות


שמונה יקירי ארגון מגדלי הפירות יקבלו תעודות הוקרה בועידת הארגון שתערך ב-27 באוקטובר בהשתתפות שרת החקלאות. בין הזוכים אליהו כסלו ממושב רמות, שנפצע במלחמת לבנון, ועל אף נכותו הקשיים הרבים הקים ומנהל משק פירות מפואר

מערכת פורטל החקלאות  6-10-2011


ארגון מגדלי הפירות בישראל יעניק תעודות הוקרה לשמונה אישים וגופים על תרומתם לקידום ענף הפירות בישראל. אותות יקירי הארגון יוענקו במסגרת ועידת ארגון מגדלי הפירות שתערך ביום חמישי, 27 באוקטובר, באולם דרום השרון בהשתתפות שרת החקלאות, אורית נוקד.

אות יקיר ענף הפירות ינתן לאליהו כסלו, מגדל ותיק ממושב רמות ברמת הגולן. אליהו כסלו הוא מראשוני מגדלי המנגו ברמות ומטפח במשקו משתלת סובטרופיים מהמוצלחות ביותר בארץ. אליהו הוא נכה צה"ל שנפצע במסגרת שירותו הקרבי בלבנון. למרות נכותו הקשה, הוא ממשיך לעבד ונהל את משקו בהצלחה רבה.

יוסי פורטל מקיבוץ מירב יקבל תעודת יקיר הארגון על הצטיינות בניהול הכלכלי של מטע הפירות של הקיבוץ. יוסי מנהל משק מטעים גדול ביותר הכולל כ- 900 דונם תמרים, 500 דונם מנגו ו-1,300 דונם זיתים. יוסי מצטיין ברמת ניהול מטע גבוהה ביותר והתוצאות הכלכליות של מטע מירב שהן מהגבוהות ביותר באזור מעידות על כך.

מיקי נוי, מדריך ראשי למטעים סובטרופיים בשרות ההדרכה של משרד החקלאות, יקבל אות יקיר ענף הפירות על תרומתו לקידום הענף, מסירותו למגדלים וטיפוח זנים חדשים. מיקי התמחה בהדרכה של המטעים הסובטרופים: אבוקדו, מנגו, וליצ'י ובעזרתו הצמודה מגיעים ענפים אלה בישראל להישגים מהגבוהים בעולם.

ד"ר יוספה שחק ממכון וולקני תקבל אות הוקרה על מחקריה בתחום השפעת רשתות צל מסוגים שונים על המטעים. למחקרים תרומה חשובה ביותר להגנה מפני נזקי טבע ומזיקים ולחיסכון במים.

ארגון הדקלאים יקבל אות הוקרה על ההישגים המרשימים בתחום יצוא התמרים, שהביאו לצמיחה האדירה שחווה הענף. גידול ויצוא התמרים מפרנס חקלאים ומשפחות רבות בשדרה המזרחית של מדינת ישראל.

ארגון מגדלי הפירות החליט להעניק תעודות יקירי הארגון לשניים מהמו"פים האזוריים מהווים את שלוחות המחקר הישומי בכל אזורי הארץ: מו"פ צפון בניהולו של אלקנה בן ישר, המטפל באזור הגדול והמגוון ביותר של מטעים במדינת ישראל ומו"פ בית שאן בניהולו של ציון דקו על ההתמודדות עם חדקונית התמר האדומה ובטיפוח זני תמרים חדשים.

חברת "מיכון למטע" המיוצגת על ידי ירון מיכלסון תקבל אות יקיר הארגון על תרומתה לקידום המיכון והחיסכון בעבודה במטעים. החברה פיתחה לאחרונה מיכון מתקדם לניעור ואיסוף שקדים ולמסיק ממוכן של זיתי שמן. המתקנים שפותחו על ידי חברת "מיכון למטע", מתחרים טכנולוגית עם מתקני החברות המובילות בעולם.

ועידת ארגון מגדלי הפירות, המתכנסת אחת לארבע שנים, תערך תחת הכותרת "תנו לחקלאות לשאת פרי" ותעסוק במאבק הקיומי של מגדלי הפירות בישראל. בוועידה ישתתפו מאות צירים המייצגים 4800 מגדלים באזורי הארץ השונים ויתארחו בה שרת החקלאות, ח"כ אורית נוקד, יו"ר הלובי החקלאי, ח"כ שי חרמש, מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון, מנהל שה"ם חנן בזק ומוזמנים רבים נוספים.

תוכנית הוועידה מופיעה באתר הארגון: www.perot.org.il