הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חיילים בחיל האוויר דורשים: די לפגוע בכלבים


61 חיילים וקצינים מבסיס ''פלמחים'' שלחו מכתב חריף אל מפקד החיל האוויר, בדרישה לשפר לאלתר את תנאי המחייה של כלבי השמירה בבסיס פלמחים. ''אנו עדים למצב בלתי נסבל ובלתי נתפס של התעללות חמורה'' כתבו במכתב שהופנה גם אל שר הביטחון, השר להגנת הסביבה, שרת החקלאות וגורמים נוספים בצה''ל ובמשרדי הממשלה השונים. תנו לחיות לחיות: ''מקווים שהפנייה תיפול על אוזניים קשובות''

מערכת פורטל החקלאות  9-10-2011


61 חיילים וקצינים המשרתים בבסיס חיל האוויר בפלמחים פנו היום (א') למפקד חיל האוויר בדרישה להפסיק את ההתעללות בכלבי הכבל בחיל האוויר, ולהימנע מלנטוש אותם באופן שיוביל להמתתם.

"מזה תקופה ארוכה אנו עדים למצב בלתי נסבל ובלתי נתפס, של התעללות חמורה ואכזרית מצד חיל האוויר בכלבים המוחזקים על ידו כשהם קשורים לאורך גדרות הבסיס", כותבים החיילים לאלוף עידו נחושתן. "למיטב ידיעתנו מדובר בתופעה הקיימת גם בבסיסים נוספים של חיל האוויר".

החיילים דורשים לפעול לאלתר להפסקת ההתעללות של חה''א בכלבים המוחזקים בבסיסים כשהם קשורים לאורך הגדרות, 24 שעות, שבעה ימים בשבוע. "החזקת כלבים כשהם קשורים דרך קבע במקום החזקתם הקבוע מהווה התעללות חמורה בהם" כותבים החיילים. "עצוב לדעת שדווקא חיל האוויר, החייל בו אנו משרתים, חיל עתיר טכנולוגיה ויכולת, מתעקש ממש לשאת אות קלון שכזה על 'מצחו', בדמות התעללות חמורה כל כך בכלבים".

החיילים כתבו עוד למפקד חיל-האויר: "כיצד ייתכן שדווקא חיל האוויר הגדול והחזק, שמתהדר בהיותו חייל הומני, מתקדם ונאור, בוחר להתעלל כך במי שהינם חסרי הישע וחסרי הקול בחברה שלנו, תחת לנהוג בהם בחמלה ובאחריות המתבקשות והמתחייבות? איזו דוגמה ואיזה מסר מעביר חיל האוויר לציבור בישראל ולנו כחיילים, כאשר הוא מתעלל כך בבעלי חיים?".

"אנו קוראים לך", פונים החיילים למפקד החיל, "להורות לגורמים הכפופים לך להפסיק לאלתר את החרפה הזאת ואת האכזריות הזאת, ולוודא כי יחל באופן מיידי תהליך מהיר ויעיל של הפסקת החזקת הכלבים שהם קשורים דרך קבע ומעבר לשיטת החזקה שלא כוללת קשירה".

לדברי אחד החיילים, הם החליטו להצטרף למערכה למען הכלבים בזכות המאבק של תנו לחיות לחיות המנהלת בחודשים האחרונים מאבק נגד אחזקת כלבי השמירה. "החלטנו, כחיילים המשרתים בהווה בבסיס של חיל האוויר, שהגיע הזמן לשבור את מעגל השתיקה סביב התופעה הזו ולקרוא למפקד חיל האוויר להפסיק את ההתעללות המחרידה בכלבים", אמר. "קשה להאמין שחיל האוויר וצה"ל אחראים לתופעה כל כך אכזרית, פסולה ומיותרת של התעללות כל כך קשה בכלבים".

תנו לחיות לחיות': "מקווים שהפנייה תיפול על אוזניים קשובות''

המכתב שהופנה למפקד חיל האויר, הופץ גם לשר הביטחון, השר להגנת הסביבה, שרת החקלאות, גורמים נוספים בצה"ל ובמשרדי ממשלה שונים, ולידיעת עמותת "תנו לחיות לחיות.

אחד מיוזמי המכתב כתב לעמותה: "יום יום אנו, החיילים המשרתים בבסיס, רואים את התופעה קורעת הלב הזאת, של עשרות רבות של כלבים הקשורים באופן תמידי ורציף לאורך גדרות הבסיס. אחרי ששמענו על המאבק של "תנו לחיות לחיות" למען הכלבים האלו החלטנו, כחיילים המשרתים בהווה בבסיס של חיל האוויר, שהגיע הזמן לשבור את מעגל השתיקה סביב התופעה הזו ולקרוא למפקד חיל האוויר להפסיק את ההתעללות המחרידה בכלבים".

מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות, יעל ארקין, מסרה בתגובה למכתב החיילים כי "המכתב מהווה נדבך נוסף בשאט הנפש שהציבור בישראל מביע מן התופעה הפסולה הזאת של החזקת כלבים כשהם קשורים דרך קבע. מדובר בפנייה חסרת תקדים של חיילים וקצינים בסדיר למפקד חיל האוויר, ואנו מקווים שהיא תיפול על אזניים קשובות, ושחיל האוויר יחדל סוף סוף מהחזקת הכלבים בתנאים הפסולים האלו".