הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''גליל קרגו'' - חברת שינוע ותובלה חדשה בגליל העליון


החברה בבעלות AllCargo העולמית וחברת ''קואופרטיב הגליל העליון'' של החברה לפיתוח הגליל, תספק פתרונות גלובליים מדלת לדלת ומתן פתרונות לתובלה משולבת לקהילת העסקים בצפון ישראל ובעיקר למפעלים המייצאים תוצרת ותעשייה חקלאית

מערכת פורטל החקלאות  10-10-2011


משקיעים בגליל: חברה חדשה לתובלה ושינוע הוקמה בגליל העליון. ''גליל קרגו'' הינה בבעלות חברת AllCargo "אול-קרגו", לשינוע ושילוח בינלאומי הממוקמת בנתב"ג וחברת "קואופרטיב הגליל העליון'' השייכת לקונצרן "החברה לפיתוח הגליל", בבעלות קיבוצי הגליל העליון.

משרדי חברת ''גליל קרגו'' ממוקמים באזור התעשייה הדרומי של קריית שמונה. ליו"ר החברה מונה פרופ' איזי בורוביץ, אשר מחזיק עם אחיו דדי בורוביץ, מניות חברת אל על ובעל ניסיון וידע בתחום השינוע והתעופה הבינלאומית. את החברה ינהלו במשותף עמרם לוטן מנכ"ל קואופרטיב הגליל העליון ויואל סלם מ"אול קרגו".

חברת "גליל קרגו" לשינוע ושילוח בינלאומי, תספק פתרונות גלובליים מדלת לדלת ומתן פתרונות לתובלה משולבת לקהילת העסקים בצפון ישראל ובעיקר למפעלים המייצאים תוצרת חקלאית או תעשייה חקלאית. היתרון המובהק של החברה הינו הזמינות והקרבה למפעלים בצפון. כמו כן, המיזוג בין שתי החברות, ירחיב את מגוון השירותים למפעלים בצפון, אשר 60% מהם מייצאים סחורות לחו"ל, השאר מובילים תוצרת וסחורות בתחום ישראל.

לדברי עמרם לוטן, מנכ"ל משותף ל"גליל קרגו" חברת המיזוג החדשה תתמחה במתן פתרונות ייחודיים הכוללים עמילות מכס, מטעני אוויר, מטעני ים, שירותי פנים, ניהול סיכונים, הפצה, ביטוח, עמידה בתקנות יבוא ויצוא - משלב התכנון וחשיבה לאורך כל שרשרת האספקה. ''מהיכרותי רבת השנים עם החקלאים ועם מנהלי המפעלים וחברות בפריפריה אני יודע כי הפתרונות הללו הינם חיוניים להתייעלות של כל חברה, אשר תקרב שירותים אלו אל בית הלקוח ומפעלי הפריפריה יוכלו לקבל את השירות קרוב לבית.'' אומן לוטן.

בתחום השינוע האווירי מחזיקה "גליל קרגו" ברישיון: IATA - יאט"א, הובלה בינלאומית מדלת לדלת, הטסת מטענים גלובלית, תוך כיסוי עולמי מלא, הובלה אווירית- פנימית (בארה"ב), האחדת מטענים ואחסנה, פירוק מטענים והפצתם, ביטוח מטענים ועוד.
בתחום השינוע הימי, לחברה אישור C-TPAT, הובלה בינלאומית מדלת לדלת. כמו כן מטען במכולה מלאה (FCL) מטען במכולה חלקית (LCL), שילוח אינטר מודאלי ופתרונות לוגיסטיקה במספר מתרחב של שווקים גלובליים.

מחזור המכירות השנתי של קואופרטיב הגליל העליון, של "החברה לפיתוח הגליל" שבבעלות קיבוצי הגליל העליון, עומד כיום על 70 מיליון שקלים. בבעלות החברה 50 משאיות קבועות, 33 מובילי משנה קבועים. החברה מעסיקה מאה עובדים קבועים מתוכם 52 נהגים. לקואופרטיב 2 מוסכים אחד לרכב קל ואחד לרכב כבד וכמו כן, פחחייה, מסגריה, מכון רישוי, מכון לרחיצת מכוניות, תחנת דלק, חשמלייה, מרכז לוגיסטי ומסוף מכולות.

חברת "אול קרגו" הבינלאומית, הממוקמת ב- Air Port City בסמוך לנתב"ג ובעלת סניפים בנמל אשדוד ונמל חיפה מעסיקה למעלה מ 60 עובדים המתמחים בשינוע סחורות בשוק הבינלאומי באוויר ובים, מנכ"ל חברה "אול קרגו"- ישראל בוקובזה אומר, כי הפעילות המתוכננת של "גליל קרגו" תכפיל את מחזור ההכנסות של הקואופרטיב ותעלה באופן ניכר את שולי הרווח של החברות.