הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דיווח: אלפי לולבים הוברחו ממצרים לישראל


בעקבות החלטת השלטון המצרי לאסור ייצוא לולבים השנה, שיחדו סוחרים יהודים את עמיתיהם בקהיר והעבירו אלפי לולבים לשווקים בישראל ובארצות הברית. הדבר חמור נוכח העובדה כי צמחים שאינם עוברים פיקוח וביקורת יכולים להכניס לתחומי ישראל נגעים ומחלות

מערכת פורטל החקלאות  11-10-2011


למרות הסכנה בהכנסת לולבים שלא עברו בדיקה של השרותים להגנת הצומח, וחרף החלטת שלטונות מצרים לאסור השנה ייצוא לולבים לישראל ולמדינות אחרות בעולם לקראת חג הסוכות, דווח כי אלפי לולבים הוברחו ממצרים דרך ירדן, ומשם לישראל ולשווקים בניו יורק ובערים גדולות בארצות הברית, כך סיפר לכתב ''הארץ'' בניו-יורק אחד הסוחרים הותיקים בענף.

מדינת ישראל מאפשרת יבוא של לולבים באופן חופשי, אך תוך עמידה בתנאים המחמירים של השירותים להגנת הצומח וביקורת במשרד החקלאות, שנועדו למנוע כניסה של מזיקים לתוך גבולות ישראל, כפי שהדבר נעשה בכל סוגי הצמחים.

לאור המצב החדש שנוצר בעקבות החלטת השלטון מצרים, פעל לאחרונה משרד החקלאות על מנת לאפשר אספקת לולבים סדירה במחיר הוגן לציבור בישראל, וזאת באמצעות עידוד מגדלי הדקלים בארץ להגדיל משמעותית את מספר הלולבים שהענף מספק. המגדלים נערכו לאספקת כל הביקושים ללולבים, בכשרות רגילה, במחירים שווים לכל נפש.

לפי הדיווח, סוחרי הלולבים ניצלו קשרים שקיימו לאורך שנים עם גורמים בכירים במצרים ובאופן חשאי הצליחו לרכוש כמות גדולה של לולבים. אחד הסוחרים בניו יורק סיפר ל''הארץ'' כי בשלב מסוים של המגעים, הועבר לגורם בכיר בקהיר סכום של מאה אלף דולר כשלמונים כדי שיסייע בהברחת הלולבים.

לדבריו, בעלי החוות והחקלאים במצרים השתוקקו למכור לולבים לישראל, במיוחד לנוכח המשבר הכלכלי במדינה. ''המניע להחלטת השלטונות לבטל השנה את עסקאות הלולבים הוא פשוט שנאה לישראל. לא היתה שום סיבה הגיונית שלא לאשר השנה את מכירת הלולבים מלבד משטמה לישראל".