הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכת הנשיא - בסימן חקלאות ישראלית


משרד החקלאות יעטר השנה את סוכת הנשיא בפאר התוצרת החקלאית הישראלית. ברחבי המשכן יוצבו גם ביתנים שונים בהם תערוכות המציגות את הישגיה של מדינת ישראל בתחומי הגנת הסביבה, המדע והטכנולוגיה, החקלאות והשירותים החברתיים. הנשיא פרס: ''אני מזמין לסוכתי את כל אזרחי ישראל לחגוג יחד את חג הסוכות ולהתפלל לשנת שלום ושגשוג למדינת ישראל''. יום שני 17 באוקטובר 2011, הציבור מוזמן

מערכת פורטל החקלאות  13-10-2011


סוכת הנשיא תעוצב ותעוטר השנה בפאר התוצרת החקלאית הישראלית.
משרד החקלאות יציג בסוכה המסורתית מגוון רחב של פירות, ירקות ופרחים במגוון מינים וצבעים שיקדמו את פני המוני המבקרים (לא פחות מ- 70 זני פירות וירקות וכ- 30 סוגי פרחים).

זו השנה השנייה שמשרד החקלאות ופיתוח הכפר מעצב ומעטר את סוכת בית הנשיא בתוצרת חקלאית החושפת לציבור הרחב את הישגיה, ופיתוחיה של ישראל בתחום החקלאות. השנה הורחבה התצוגה בסוכה באופן משמעותי, והיא תשתרע על שטח של 160 מטר ותעוצב בתוצרי חקלאות המדגישים את הקשר שבין הישגי החקלאות הישראלית לבין האספקה של מזון טרי, טעים זמין ובריא ממנו נהנה הציבור בישראל. המסר הבריאותי יודגם בעיצוב מיוחד שיכלול 5 אדניות צבעוניות (בצבעים אדום, סגול, ירוק, לבן וכתום), כאשר כל צבע יכלול מגוון רחב ועשיר של פירות וירקות, שלהם תכונות בריאותיות ותזונתיות מיוחדות.

המבקרים בסוכה יוכלו גם לראות ולהתרשם כיצד גדלים ירקות בחממה (דוגמת קישואים ומלפפונים), ומגדלים גידולי שדה שונים דוגמת חסה וכרובית, פרי הדר, גפנים, צמחי תבלין רבגוניים ועוד. הפירות יעוצבו בשילוב כלים מרשימים וייחודיים המשמשים את החקלאות בארץ. לצד כל אלה יציגו שחקנים את החקלאות הישראלית הקלאסית לצד פיתוחים חדשים וייחודיים. על פי המסורת, יככבו בסוכה מינים שהם פיתוחים של מנהל המחקר החקלאי (מכון וולקני), וכן בריכה של דגי נוי. במקום יוצב שולחן ארבעת המינים שישמש את רב הסוכה, ויתקיים גם שוק מזון טרי שיכלול פירות אקזוטיים מרהיבים, תוצרת מכוורת ודבש, רימונים מסוגים שונים ועוד.

נשיא המדינה, שמעון פרס יצא השבוע יחד עם ילדי ירושלים לרחבת המשכן, כדי לקשט את סוכתו ולהכינה לאירוח של אלפי אזרחים הצפויים להתארח בה ביום הפתוח. הנשיא תלה יחד עם הילדים את קישוטי החג המסורתיים, קיבל את ארבעת המינים לסוכתו ממשלחת רבני חב"ד ושר שירי חג יחד עם הילדים. "אני מזמין לסוכתי את המוני בית ישראל, לחגוג עמי את חג הסוכות ולהתפלל יחדיו לשנה של שלום ולירושלים בטוחה, חזקה ואיתנה". אמר הנשיא

בית הנשיא החל בהכנות קדחתניות לקראת "הבית הפתוח" שיתקיים בבוקר יום ב' 17 באוקטובר, חול המועד סוכות ובמסגרתן הוצב במרכז בית הנשיא טיל לוויני למטרות מחקר אזרחי של סוכנות החלל (טיל "שביט") שהובל על ידי מנוף מיוחד מעל שערי המשכן. כמו כן, החלה בניית ביתנים שונים ברחבי המשכן בהם תערוכות המציגות את הישגיה של מדינת ישראל בתחומי הגנת הסביבה, המדע והטכנולוגיה, החקלאות והשירותים החברתיים שעורכים משרדי הממשלה סוכת הנשיא תעמוד השנה בסימן "חושבים ירוק" ופעילויות לילדים ולהורים יהיו גם הן באווירת הגנת הסביבה.

נשיא המדינה יסייר בין הביתנים השונים וכמובן יישא דברים ויברך את האושפיזין בסוכתו במהלך היום.

• האירוע יתקיים ביום ב', 17 באוקטובר, ד' חול המועד סוכות בין השעות 8:30-12:00.
בכניסה יתבקש הקהל להציג תעודת זהות או דרכון. המבקרים מתבקשים לא להביא עמם כלי נשק, תיקים וחבילות. הכניסה מהשער הראשי, רח' הנשיא 3.