הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הרבעון השלישי של 2011: ענף הפירות ספג נזקים קשים בהיקף של כ- 21 מיליון ₪


קנט מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2011 - תשלם לחקלאים למעלה מ- 35 מיליון ₪ בגין נזקי טבע לחקלאות. ענף הפירות ספג את הנזקים הקשים ביותר בתקופה זו. גם הגשמים המוקדמים לא היטיבו עם גידולי הכותנה ואגוזי האדמה. מנכ'ל קנט: ''קנט ממשיכה לפתח שורה של תכניות ביטוח חדשות שיעניקו מענה טוב ומקיף יותר לצרכים המשתנים של החקלאים''

מערכת פורטל החקלאות  24-10-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, תשלם למגדלים למעלה מ-35 מיליון ₪ בגין נזקי טבע ואסונות טבע שנגרמו לענפי החקלאות השונים ברבעון השלישי של שנת 2011. זאת בנוסף לכ-80 מיליון ₪ אותם שילמה החברה, במהלך מחצית השנה הראשונה של 2011. מסיכום נתוני הרבעון השלישי של השנה שנערך בחברה עולה כי מרבית הנזקים נגרמו כתוצאה ממספר אירועי אקלים חריגים שהתרחשו בחודשים האחרונים, לרבות הגשמים העזים שירדו במהלך ספטמבר, חוסר במנות קור בשלבי הצמיחה הראשונים וטמפרטורות חריגות במועדים קריטיים.

על פי נתוני קנט, מירב הנזקים נגרמו בביטוח אסונות טבע בענף הפירות. הענף ספג נזקים קשים בהיקף של כ- 21 מיליון ₪. הנזקים הם תוצאה של מספר אירועי אקלים שהתרחשו באזורים נרחבים בעיקר בצפון הארץ ואשר פגעו קשות בגידולי התפוח, השזיף, הדובדבן, הזית, האפרסק ומספר מיני פירות נוספים.

ברבעון החולף נפגע באופן קשה במיוחד ענף זיתי שמן שסבל מחוסר יבול בהיקף נרחב כתוצאה מאירוע אקלימי. נכון להיום הפיצוי למגדלים עומד ומוערך בכ- 5.5 מיליון ₪.

בענף הירקות קנט השיקה השנה ביטוח חדש - ביטוח כנגד אסונות טבע. רק ברבעון השלישי שולמו למגדלים בביטוח אסונות טבע כ- 2.5 מיליון ₪ בעיקר עבור נזקי מחלות ווירוסים.

השנה נרכש ביטוח חדש ע"י ענף הפירות במועצת הצמחים עבור כלל מגדלי האגסים. הביטוח החדש מכסה נזקי מחלות ומזיקים לעצים ומיועד לתת פיתרון לנזק הרב שגרמה מחלת החרכון, שפגעה בשנה האחרונה קשות באלפי עצי אגס ברחבי הארץ. ברבעון החולף המדינה פיצתה את מגדלי האגסים באמצעות קנט בלמעלה מ- 7.5 מיליון ש"ח בגין אירועי מחלה או תקיפת מזיקים בעצי אגס מניבים והחל מהשנה למגדלים יש ביטוח.

בנוסף, ברבעון החולף פיצתה קנט את מגדלי הפלחה בדרום הארץ בסכום של למעלה מ-10 מיליון ₪ עבור נזקים ליבולי החיטה והשעורה. החקלאים פוצו על אובדן ההכנסה במסגרת הפוליסה החדשנית שהשיקה החברה לפני כשנתיים. מנתוני קנט עולה כי הפיצויים שולמו עבור נזקים שנגרמו לכ- 133,200 דונם חיטה ועוד כ- 11,300 דונם שעורה שהכנסתם נפגעה ממיעוט גשמים בחורף החולף.

הגשמים המוקדמים שירדו השנה כבר בספטמבר הסבו נזקים כבדים בהיקף של למעלה מ-5 מליון ₪ לגידולי הכותנה תוך פגיעה קשה באיכות הכותנה, ובחלק מהמקרים הגשם גם גרם לאובדן חלק מהיבול. גשמים אלו הסבו נזקים גם לענף אגוזי אדמה שספג גם הוא נזקים בהיקף גדול.

בענף הלול דווחו, ברבעון האחרון, נזקים בהיקף של 2.5 מיליון ₪, כאשר מתוכם כבר שולמו כ- 1.5 מיליון ₪ למגדלים.

לדברי דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט, "שינוי מזג האוויר שמאפיינים את התקופה הנוכחית בשנה והגשמים שירדו כבר בספטמבר הם דוגמא לכוחם של איתני הטבע. גם ברבעון האחרון קנט המשיכה לפתח שורה של תכניות ביטוח חדשות שיעניקו מענה טוב ומקיף יותר לצרכים המשתנים של החקלאים".

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.